4x4

Technika

A Rexton W a legnehezebb terepviszonyok között is helytáll

A márka zászlóshajójaként új kategóriát teremtett a koreai autógyártásban, mely azóta is őrzi vezető pozícióját a koreai prémium terepjárók között.

A Rexton prémium terepjáró teljesen megújult, immár harmadik generációs változatát Rexton W néven 2012 nyarán, a koreai Busan MotorShow-n leplezte le a Ssangyong.  A Rexton modell első generációs változata 2001-es bemutatásakor a márka zászlóshajójaként új kategóriát teremtett a koreai autógyártásban, mely azóta is őrzi vezető pozícióját a koreai prémium terepjárók között.

A Rexton W kiválóan variálható utastere akár 7 személy szállítására, illetve a harmadik és a második üléssor lehajtásával kifejezetten nagyméretű csomagok elhelyezésére is tökéletesen alkalmas. Senkit és semmit nem kell helyhiány miatt otthon hagynia.

A Rexton legújabb változatában a korábbinál nagyobb, erősebb és nyomatékosabb, mégis a legszigorúbb Euro 6 károsanyag-kibocsátási normákat is teljesítő saját fejlesztésű 2.2 literes e-XDI LET (Low-end torque) közvetlen befecskendezéses dízel motor dolgozik, mely 178 LE teljesítmény mellett kiemelkedő 400 Nm nyomatékot ad le a leggyakrabban használt 1400–2800-as fordulatszám tartományban.

A Mercedes által kifejlesztett 7 sebességes E-Tronic váltó a sofőr mindenkori vezetési stílusához igazodva határozza meg az optimális váltási pontokat, ezáltal kiemelkedő vezetési élményt biztosít.

A Borg Warner tervezte kapcsolható 4WD összkerékhajtás révén a Rexton W a legnehezebb terepviszonyok között is helytáll. A középkonzolon található forgókapcsoló segítségével a vezető egy mozdulattal 3-féle üzemmód közül választhat.

 

A Ssangyong Motor Company (a név „Ikersárkány”-t jelent) Dél-Korea legrégebbi autógyártója, mely 60 éves története során kezdetben buszok és és teherautók, majd kifejezetten 4×4-es járművek fejlesztésére és gyártására specializálódott. A vállalat 1954-ben alakult még Ha Dong-Hwan Motor néven és a 1974-ben kezdte meg Korando márkanéven a legendás Jeep Willy terepjárók koreai változatának gyártását és forgalmazását. A cég 1988-ban vette fel a Ssangyong Motor Company nevet és ugyanebben az évben piacra dobta az első teljesen saját fejlesztésű koreai terepjárót, a második generációs Korando modellt. 1993-ban a Ssangyong szoros partneri megállapodást kötött a Mercedes Benz AG-vel, melynek révén fejlett technológiához jutott (főleg dízel- és benzinmotorok, illetve automata váltók terén) és megkezdte a Mercedes technológiára épülő Musso modellek gyártását. A 2000-es évek közepére a vállalat Dél-Korea vezető SUV gyártójává vált teljeskörű termékpalettája révén, mely a Rexton, Kyron, Actyon és Actyon Sports terepjárókból, az összkerékhajtással is rendelhető Rodius egyterűből és Chairman luxuslimuzinból állt.

Jelen és jövő

A márka 2010-ben új tulajdonoshoz került, India egyik legnagyobb ipari és szolgáltató konglomerátuma, a világ 100 országában 144.000 alkalmazottat foglalkoztató Mahindra & Mahindra csoport biztosítja a Ssangyong következő években tervezett modelloffenzívájának financiális hátterét. A vállalat székhelye és autógyárta a koreai Pyeongtaek-ben, míg saját motorgyártó üzeme Changwon-ban található. Jelenleg összesen kb. 5500 alkalmazottat foglakoztat és a világ 96 országában forgalmazza a Ssangyong modelleket. Az új tulajdonos által megfogalmazott célkitűzés szerint a Ssangyong „A leginnovatívabb és leginkább megbecsült koreai autógyártóvá” kíván válni.

(x)

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés
Hirdetés