Hírek

Két berlini szakkiállításon mutatkoznak be a magyar termelők

Két berlini kiállítással indítja az évet az Agrár Marketing Centrum (AMC): a Nemzetközi Zöld Héten és a Nemzetközi Gyümölcs- és Zöldségmarketing Szakkiállításon több magyar vállalkozás is bemutatkozhat az AMC által támogatott standon.

Létrehozva:

|

 
Az AMC, MTI-hez eljuttatott közleményében hangsúlyozza, hogy a német piac jelenleg is Magyarország agrártermékeinek egyik legnagyobb felvevő piaca.
    
A Nemzetközi Zöld Hét (Internationale Grüne Woche) – amelyet január 20 és 29 között rendeznek Berlinben – a világ egyik legnagyobb mezőgazdasági, élelmiszeripari és kertészeti fogyasztói kiállítása, amelyen Magyarország 1972 óta vesz részt.
    
Tavaly a szervezők közlése szerint a vásár 10 napja alatt összesen több mint 415 ezer látogatót – ebből mintegy 100 ezer szakmai látogatót – regisztráltak, és a bruttó 115 ezer négyzetméteres területen 57 ország 1632 kiállítója mutatkozott be – olvasható az AMC közleményében.
    
A szervezet kiemeli: a 190 négyzetméteres magyar standon 16 termelő mutatkozik be a nagyközönségnek, és a nemzeti megjelenés részeként éttermet is üzemeltet a kivitelező, ahol a látogatók a jellegzetes magyar ételeket kóstolhatják meg.
    
A kiállító cégek az Alföldi Garabonciás Kft., a Birkás Pálinka Kft., Borsa Hungary Kft., az Egri Korona Borház Kft., a Hazai Hús Zrt., a Herbatea Manufaktúra Kft., a Hortobágyi Halgazdaság Zrt., Kürcsi Kft., Mabarcell Kft., Magyar Gomba Kertész Kft., a Magyar Turizmus Zrt., a Merian Foods Kft., a Multifolium Kft., a Pannon Tokaj Kft., az Univer Product Zrt.  és a Vám-Sa Bt. lesznek.
    
Ugyancsak Berlinben rendezik február 8. és 10. között a FRUIT LOGISTICA 2012 Nemzetközi Gyümölcs- és Zöldségmarketing Szakkiállítást. Itt az Agrár Marketing Centrum 180 négyzetméteres területen nyújt lehetőséget 10 vállalkozásnak és – szakmai szervezetként – a FruitVeB-nek a bemutatkozásra.
    
Az AMC szerint a rendezvény a magyar termelők számára ideális terepet kínál az európai piacokon még kevésbé ismert fajták népszerűsítéséhez, illetve a megfelelő kereskedelmi partnerek megtalálásához. A külföldön már ismertebb magyar termékek, mint például a paprika, görögdinnye, gomba, sárgabarack, dió mellett a résztvevők más fajtákkal is szeretnék bővíteni export-kínálatunkat, így a többi európai fajtánál édesebb ízvilágú meggyel, sárgadinnyével, spárgával vagy paradicsommal.

Forrás: MTI

 

Tovább olvasom

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook