Hírek

Iskolakertek: a szemléletformálás a legfontosabb

A jövő környezeti kihívásaival csak felkészülten, környezettudatos hozzáállással lehet szembe nézni.

Az Agrárminisztérium (AM), az Iskolakertekért Alapítvány, a Váci Egyházmegyei Karitász és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) saját iskolakert kezdeményezéseik összehangolásaként országos iskolakert-fejlesztési programot indít januárban, melynek keretében tankertet hoznak létre a nagyvárosi iskolákban – olvasható a tárcsa közleményében.


A program legfontosabb célja a szemléletformálás – fotó: Shutterstock

A négy szervezet egyetért abban, hogy a jövő nemzedékeinek környezettudatosságát fejleszteni kell, hiszen enélkül nem létezhet élhető jövő és részt vesznek a fiatalok környezeti nevelésében, melynek egyik legkézenfekvőbb gyakorlóterepe az iskolakert.

A most induló együttműködésük alapja az iskolakertek iránti elkötelezettségük, amely tükröződik eddigi kezdeményezéseikben is: az AM 2018-ban elfogadott

  • Városi Agrárpolitika szakpolitikai programja,
  • az Iskolakertekért Alapítvány szakmai-módszertani fejlesztései és az Iskolakert-hálózat felépítése,
  • a Váci Egyházmegyei Karitász az egyházmegye területén indított iskolakert-népszerűsítő és szakmai támogató munkája,
  • valamint a NAK-al együtt Nógrád megyében indított „Földforgatók” nevű agrár-pályaorientációs pilot program.

Az Országos Iskolakert-fejlesztési Program első része a 2019 januárjában induló Iskolakerti Alapozó Alprogram, melyet az AM támogat. A program szakmai tartalmának kidolgozója és lebonyolítója az Iskolakertekért Alapítvány. Az Alapozó Alprogram külön kategóriában támogatja a 2018 őszén útjára indított „Földforgatók” pilot programba bevont iskolákat is.

A továbbfejlődés érdekében az Országos Iskolakert-fejlesztési Program második részeként iskolakerti tematikus modulok közös kidolgozása kezdődött el. 

Ezek célja, hogy az iskolakerti tevékenységekben rejlő változatos oktató-nevelő lehetőségek között minél több intézmény megtalálja a saját pedagógiai céljainak és helyzetének megfelelőket.

Az iskolakert

  • nyitottságra,
  • türelemre,
  • felelősségvállalásra,
  • öngondoskodásra nevel,
  • felkelti az igényt az egészséges táplálék iránt,
  • nyitja az érdeklődést a mezőgazdasági és környezeti témájú pályaválasztás irányába.

Az iskolakert gondozásával a gyerekek megtanulják természeti környezetük helyes és tudatos használatát, alapvető természettudományi tapasztalatokat szereznek és lehetőségük adódik gyakorlatban kipróbálni, élő folyamatok során alkalmazni a tanórákon tanultakat.

agrotrend.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés