Hírek

Elektromos roller, segway: már idén megjelenhetnek az új Kresz-módosítások

Elkészült a javaslat, amely az elektromos rollerek közlekedését is szabályozná: a parlament Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős államtitkár.
szerint már az idén elfogadhatja a módosítást.

"Teljes konszenzusra jutottunk. Az Országos Baleset-megelőzési Bizottságnak volt néhány észrevétele, a pontosítás megtörtént. Van egy kész javaslat, amit szeptemberben vagy októberben szeretnénk útjára indítani. Lesz társadalmi vita, és én nagyon reménykedem, hogy ez a Kresz-módosítócsomagot még ebben az évben elfogadják, de legkésőbb jövő év első felében"

– mondta érdeklődésünkre Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős államtitkár.


Fotó: MTI / Szigetváry Zsolt

Éles vita nélkül, addig "csiszolták" a különböző javaslatokat, amíg mindenki számára kedvezők lettek. A módosításra azért volt szükség, mert nemzetközi összehasonlításban Magyarországon még mindig nagyon sok a baleset.

"Volt olyan esztendő a 90-es évek elején, amikor 2500 halálos közlekedési baleset történt. Ahhoz képest, hogy most 550 környékén vagyunk,

egész szép a fejlődési ütem" – állapította meg Révész Máriusz. A nyugati országokhoz képest azonban jelentős az elmaradás: 2019-ben

  • Oslóban egy halálos közlekedési baleset történt,
  • Helsinkiben három,
  • Bécsben 18,
  • Budapesten pedig 51.

A Kresz-módosítás egyik legfontosabb célja a közlekedési balesetek elkerülése, a kulturáltabb közlekedés kialakítása. Emellett megjelentek új közlekedési eszközök, amelyek az előző szabályozás időpontjában még nem léteztek: például az elektromos rollerek, gördeszkák, az egy kereken guruló segwayek.

"Rengeteg levél érkezik hozzánk, panaszkodnak elektromos rolleresek, hogy elvették a jogosítványukat, mert a rendőrség egyébként segédmotor-kerékpárnak minősíti a rollereket" – mondta. Révész Máriusz szerint ez nem teljesen egyértelmű. Ha az elektromos rollereket segédmotor-kerékpárnak minősítenék, akkor mindenkitől meg kellene követelni a bukósisakot, ezért ez "egy teljesen rossz helyzet".

A másik cél az elektromos eszközöknél megállapítani, hol és milyen sebességgel mehetnek, és milyen járműnek számítanak.

A nyugat-európai minta alapján azt javasolták, hogy a 25 km/óránál kisebb végsebességű elektromos rollerekre a kerékpárhoz hasonló szabályok vonatkozzanak, amelyek pedig ennél gyorsabb haladásra is képesek, a segédmotor-kerékpárok szabályai alá essenek.

"Az a szabálycsomag, amit mi elkészítettünk, teljesen egybevág azokkal a Kresz-módosításokkal amelyek Nyugat-Európában történtek" – jelentette ki az aktív Magyarországért felelős államtitkár.

agrotrend.hu / Infostart – Tatár Tímea

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Szakmai partner
Nyakas Farm
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés