profimagazin

Technika

Erős, mint mindig, többre képes, mint valaha a dí­jnyertes NISSAN NAVARA

A változtatás a Navara 2,3 literes dCi dí­zelmotorjának 190 LE-s ikerturbós és 160 LE-s egyturbós változatára egyaránt kiterjed. Az új motor jelentős hatással van a pick-up kibocsátási értékeire ami a vásárlók számára létfontosságú tényező, hiszen ezek a fenntartási k

A változtatás a Navara 2,3 literes dCi dí­zelmotorjának 190 LE-s ikerturbós és 160 LE-s egyturbós változatára egyaránt kiterjed. Az új motor jelentős hatással van a pick-up kibocsátási értékeire ami a vásárlók számára létfontosságú tényező, hiszen ezek a fenntartási költségekre is kihatnak. A CO2-kibocsátás legalacsonyabb értéke mindössze 159 g/km, ami a motor elődjének számí­tó Euro 5-ös változathoz képest 8 g/km-es csökkenést jelent. A fejlesztés a Nissan Navarát kategóriája legjobbjává teszi. Az üzemanyag-fogyasztás a vegyes használat hivatalos számí­tása szerint 6,1 l/100 km-re csökkent, ami a korábbi értéknél 0,2 l/100 km-rel kisebb.

Az Euro 6-os Nissan Navara az új szelektí­v katalizátoros (Selective Catalytic Reduction, SCR) rendszernek köszönhetően a nitrogén-oxidok (NOx) kibocsátása terén is jobb eredményt ért el. A Navara egy AdBlue-tartállyal egészült ki, amelynek töltőnyí­lása az egyértelmű megkülönböztethetőség végett a jármű dí­zeltartályéval ellentétes oldalán található. A tartályt a használat maximális rugalmassága érdekében palackból és szivattyúval is fel lehet tölteni. Kapacitása 17 liter, í­gy egy töltéssel 11500 km-ig is kitart. Az AdBlue-rendszerrel kapcsolatos összes vezetéstámogatási üzenet a Navara szí­nes központi információs LCD-kijelzőjén jelenik meg, ami a két fő műszer között helyezkedik el.

A fejlesztés a Nissan Navara számos más műszaki jellemzőjét is érintette:

  • Az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást segí­tő üresjárati leállí­tó rendszer (Idle-Stop System, ISS) immár minden kéziváltós Navarában az alapfelszereltség része.
  • Mostantól minden Navara-modell szí­nes kombinált műszeregységgel, sebességhatárolóval kiegészí­tett sebességtartó automatikával, Bluetooth-kihangosí­tással és a kormánykeréken elhelyezett többfunkciós vezérlőrendszerrel kerül a piacra.
  • A jármű megengedett össztömege (Gross Vehicle Weight, GVW) 25-35kg-mal, saját tömege pedig 5-38 kg-mal nőtt (a pontos értékek mindkét esetben a konkrét modelltől függenek).
  • Az egytonnás teherbí­rás és a 3,5 tonnás vontatási teljesí­tmény nem változott.

A duplafülkés és King Cab karosszériaváltozatban is kapható dí­jnyertes Nissan Navara egy nagy teherbí­rású egytonnás pick-up, amely kialakí­tásának köszönhetően napjaink haszongépjármű-használóinak tökéletes partnere. Kategóriájában egyedülállónak számí­t a duplafülkés változat ötlengőkaros, tekercsrugós hátsó felfüggesztése, ami minden terepen kiváló dinamikus teljesí­tményt és kényelmet biztosí­t. A Navara abban is kiemelkedik versenytársai közül, hogy érvényes rá a Nissan minden modelljéhez járó, a kategóriában egyedülálló ötéves /160 000 km-es garancia, ami a későbbi tulajdonosokra is teljes körűen átruházható.

A Navara fejlesztései egyértelmű megnyilvánulásai a Nissan azon célkitűzésének, hogy a fejlett technológiák a piac minden szegmenséhez eljussanak, és az autóvezetés ezáltal minden tulajdonos számára kényelmesebbé és biztonságosabbá váljon. A Navarában is megjelenik a Nissan innovatí­v 360 fokos parkolókamera-rendszere (Around View Monitor, AVM) és vészfékezési asszisztense (Forward Emergency Braking, FEB), mely rendszerek a Nissan legkeresettebb crossoverei, a Juke, a Qashqai és X-Trail körében már bizonyí­tották népszerűségüket.

NISSAN HOVÁNY

www.nissanhovany.hu

(x)

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés