Gépesítés
Technika
Újraindult a traktorgyártás Romániában
Méghozzá rejtélyes módon, hiszen a motoron kívül, a traktorok többi részegységének ismeretlen a származása.
A rendszerváltás előtt a brassói traktorgyárban már UTB márkanéven, nagy sorozatban gyártottak traktorokat, elsősorban a román mezőgazdaság számára. Néhány darab Magyarországra is került belőlük – írja a irum.ro.
Az új IRUM TAGRO román traktorcsalád Ploesti-ben készül – fotó: IRUM
Az elmúlt évben az IRUM családi vállalkozás, amely a Belarus traktorok romániai importőre, saját összeszerelésű IRUM TAGRO (Tractor AGricol ROmanese) néven, három (86/95/108 LE-s) motorteljesítményű, saját összeszerelésű traktorcsaláddal jelent meg a piacon. Ennek előzménye is volt már, mivel
korábban IRUM TAG néven Belarus traktorok átépített változatát is forgalmazta az eredeti belorussziai MINSZK-ben gyártott traktorok mellett.
Az új IRUM TAGRO traktorok motorja FPT (Fiat Power Train) gyártmányú F5-ös, 3,4 literes, 4 hengeres Stage IV, környezeti normás motor, amely 86/95 és 102 LE teljesítményre hangolva kerül beépítésre.
Az FPT motorok DOC+SCR füstgázkezelő katalizátorokkal rendelkeznek.
A traktorokba 12 előre és 12 hátra fokozatba kapcsolható szinkronizált, mechanikus reverzibilis sebességváltó található. Az irányváltás hidraulikusan történik.
A hidraulikus rendszerüket 60 l/min szállítási teljesítményű szivattyú szolgálja ki. A hátsó függesztő szerkezetük emelőképessége 4400 kg. A hátsó TLT-jük 540/1000 f/min fordulatszámmal üzemeltethető.
A motoron kívül, a traktorok többi részegységének a származása nem ismert.
Az is lehet, hogy egy felturbózott motorcserés Belarus traktorokról van szó! A 102 LE-s modellt már külföldön, Indiában az INDAGRA kiállításon is bemutatták. A gyártó 2019-ben 500 db traktor gyártásával számol.
agrotrend.hu