Élelmiszergazdaság
Piac
Nőtt a sörfogyasztás az elmúlt évben
Több sört ittak tavaly Magyarországon, mint egy évvel korábban: a fogyasztás 4 százalékkal nőtt – közölte a Magyar Sörgyártók Szövetsége (MSSZ). Az alkoholmentes sörök fogyasztása majdnem a felére esett.
A sörgyárak belföldi értékesítése meghaladta a 6,1 millió hektolitert tavaly, a magyar söripar adó- és járulékbefizetése 7 százalékkal volt több az előző évinél, meghaladta a 71 milliárd forintot. A szövetség által közzétett sörpiaci mutatók szerint tavaly összesen 6,5 millió hektoliter sört értékesített a négy vezető hazai sörgyártó, a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt. és a Pécsi Sörfőzde Zrt., valamint a tavaly először adatokat szolgáltató Carlsberg Hungary Kft.
Tovább erősödött a prémium sörök forgalma, a szuper prémium eladások 12, míg a prémium kategóriában 10 százalékkal. Folytatódott az olcsóbb árkategória sorolt sörök térnyerése, forgalmuk 8 százalékkal emelkedett tavaly. A középkategóriás és az ízesített sörök forgalma egyformán 3-3 százalékkal csökkent a 2014-eshez viszonyítva, és 42 százalékkal visszaesett az alkoholmentes sörök értékesítése.
Fotó: 123RF
A növekvő forgalomból söripari cégek 12 százalékkal több általános forgalmi adót (áfa) és 4 százalékkal több jövedéki adót fizettek és a környezetvédelmi termékdíjból is csaknem 1 milliárd forinttal többet róttak le – hangsúlyozta a sörgyártók szövetsége. Az elmúlt tíz évben a sör jövedéki adóterhelése 70 százalékkal nőtt Magyarországon, míg az ital inflációtól szűrt átlagára 2000 óta nem változott.
A közlemény idézi Schillinger Attilát, a szövetség igazgatóját, aki szerint az idén valamit behozhatnak abból a versenyképességi hátrányból, amelybe a hazai söripar az elmúlt évtizedben került, mert ebben az évben jelentős sportesemények lesznek, és újabb meleg nyár várható.
agrotrend.hu / MTI