Agrárpiac

Piac

Nem csak pörkölt és gulyás lesz „Tiszta Forrásból” Berlinben

Magyarország a Nemzetközi Zöld Hét kizárólagos partnerországa lesz Berlinben. A „Tiszta Forrásból” mottót viselő részvétel során azon törekvésekre kerül a hangsúly, hogy a magyar élelmiszerek megbízható forrásból, minőségi alapanyagokból készülnek. A megjelenés másik célja, hogy hazánkat ne csak a pörkölt és a gulyás hazájaként ismerjék, hanem megmutathassuk gasztronómiai sokszínűségünket az egészséges és minőségi élelmiszerek piacán.

2017-ben immár második alkalommal lesz Magyarország a Nemzetközi Zöld Hét kizárólagos partnerországa Berlinben, 2017. január 20-29. között. Az erről szóló megállapodást 2016. november 7-én írta alá Lipcsey György, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető igazgatója és Lars Jaeger, a szervező Messe Berlin képviselője. 

Magyarország 1972 óta vesz részt a világ legnagyobb mezőgazdasági, élelmiszeripari és kertészeti fogyasztói vásárán, a Nemzetközi Zöld Héten. A megjelenés kitűnő lehetőség arra, hogy Magyarország megmutassa, mekkora fejlődés ment végbe az élelmiszeriparban, a hagyományos-tradicionális termékeken túl milyen új, magas minőségű élelmiszerekből válogathatnak a fogyasztók – írja közleményében az AMC.

A „Tiszta Forrásból” mottót viselő, mintegy 1700 nm-en megvalósuló partnerországi részvétel a magyar kormány azon törekvésére helyezi a hangsúlyt, hogy a magyar élelmiszerek megbízható forrásból, minőségi alapanyagokból készülnek. A kormányzat ezért döntött már 2011-ben arról, hogy – elsőként a világon – alaptörvényben mondja ki, hogy tilos a GMO köztermesztésbe vonása Magyarországon. A megjelenés másik célja, hogy hazánkat immár ne csak a pörkölt és a gulyás hazájaként ismerjék, hanem megmutathassuk gasztronómiai sokszínűségünket az egészséges és minőségi élelmiszerek piacán. A német fogyasztók körében már sikeres hazai termékek – pl. paprika, akácméz, rétesek, kolbászok – mellett a Zöld Héten az innovatív, egészséges, ökológiai élelmiszerek felvonultatása is cél. A vásárra még korlátozott számban jelentkezhetnek kiállítók, ám csak minőségi, magyar alapanyagokból készült termékekkel.

A 2017. január 20-29-ig tartó vásár alatt nem csak Magyarország, hanem az egész Kárpát-medence gasztronómiai kínálatát megismerhetik a látogatók. Az „Ungarnhalle” névre hallgató magyar pavilon központi eleme a már évek óta nagy népszerűségnek örvendő csárda, amely megújult formában várja az érdeklődőket, körülötte pedig piactér-szerűen helyezkednek majd el a kiállítók. Újdonság lesz még, hogy a látogatók interaktív módon ismerkedhetnek meg az ország gasztronómiai és turisztikai kínálatával, a központi pódiumon pedig autentikus és modern produkciók adnak ízelítőt Magyarország kulturális sokszínűségéből. A kiállításon a Földművelésügyi Minisztérium Borkiválóság programja és a Magyar Turisztikai Ügynökség együttműködésében mutatják be a magyar borokat, a pavilon központi helyén borbár működik majd ízletes és hazai magyar borokkal. Az utóbbi években megnövekedett a magyar borok kedveltsége Németországban, egyre többféle hazai nedűt ismernek a német borkedvelők.

A partnerországi megjelenés nem csak megtiszteltetés, de fontos mérföldköve a nemrégiben elfogadott, Magyarország élelmiszeripari stratégiáját meghatározó Nemzeti Élelmiszergazdasági Programnak is. A koncepció legfőbb célkitűzése, hogy 2050-re a magyar mezőgazdaság, az élelmiszer-feldolgozás és az agráriumhoz kapcsolódó valamennyi gazdasági szektor hozzáadott értéke a nemzetgazdaságon belül elérje a 25%-ot, az agrárexport elérje a 20 milliárd eurót, a főállású mezőgazdasági foglalkoztatottak száma pedig megközelítse a 750 ezer főt. Azzal, hogy 2017-ben Magyarország lehet a Nemzetközi Zöld Hét partnerországa, sokat lendíthet a magyar agártermékek ismertségén és kedveltségén, valamint elősegítheti az exportképes vállalkozások nemzetközi piacra lépését, többek között az organikus és kézműves termékek piacán.

A német-magyar kereskedelmi együttműködések történelmi, több évtizedes múltra tekintenek vissza. Ezen belül is meghatározóak a két ország mezőgazdasági és élelmiszeripari kapcsolatai. 2015-ben a magyar agrár- és élelmiszeripari termékek németországi exportja rekord értéket, 1 milliárd 222 millió eurós forgalmat ért el, ami 8%-kal magasabb az előző évhez képest. Ez az arány 2016 első negyedévében 9,5%-ra nőtt. Az élelmiszeripari import tekintetében is meghatározó a két ország kapcsolata, hiszen a magyarországi élelmiszerimport 20%-a Németországból érkezik. A magyar mezőgazdaság kivitelének döntő részét a gabona és gabonakészítmény, a hús és húskészítmény, a zöldségféle és a gyümölcs, az állati takarmány, valamint az állati és növényi olaj és zsír teszi ki. 

agrotrend.hu / AMC

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés