Agrárpiac
Piac
Kínai kiállításon a magyar termékek
Magyar termékeket, sertéshúsokat, borokat, állategészségügyi rendszereket és berendezéseket ismerhettek meg az érdeklődők a 14. Kínai Nemzetközi Mezőgazdasági Kiállításon (CATF) Kunmingban – közölte az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. (AMC).
A közlemény szerint a kiállítás jelentősége és számai meggyőzőek, hiszen a tavalyi évben 120.000 négyzetméteren 40 ország 5 ezer kiállítója mutatta be termékeit, az itt megkötött szerződések értéke pedig elérte a 78 milliárd dollárt.
Idén a november 5-8. között zajló, csaknem 50 országból 200 ezer szakmai látogatót vonzó kiállítás magyar közösségi standján az AMC négy kiállítóval, 36 négyzetméteren várta az érdeklődőket.
Fotó: AMC
A magyar közösségi standon az alábbi kiállítók mutatták be termékeiket:
– Hungary-Meat Kft.: sertéshús
– Kristinus Borbirtok Kft.: borok
– MOONSYST Zrt..: VetAsyst szarvasmarha bendő PH monitoring rendszer
– a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. sanghaji képviselete információs pulttal jelent meg.
A 45 csarnokot betöltő rendezvény lefedte a mezőgazdaság minden területét: élelmiszerek (zöldség-gyümölcs, tejtermékek, hústermékek, fagyasztott és tartósított élelmiszerek, édesipari termékek), borok, élőállat, illetve növényvédőszerek.
Az 1,3 milliárd lakost ellátó, folyamatosan bővülő, hatalmas kínai piacon jelentős igény mutatkozik a nemzetközi konyha, az egészséges étkezés és a prémium termékek iránt. Becslések szerin 2020-ra Kína lesz a világ legnagyobb élelmiszer importőre, jelenleg a fogyasztás 20 százaléka származik külföldről – áll a közleményben.
agrotrend.hu / AMC