Agrárpiac

Piac

Indul az idénytermékek kampánya – csütörtöktől almát kaphat a buszra várva

Az alma népszerűsítésével indul idén az idénytermékek kampánya, majd a baromfi termékek, borok és halak következnek a Magyar Turizmus (MT) Zrt. agrármarketing vezérigazgatóságának október végétől december közepéig tartó belföldi fogyasztást ösztönző akciójában.


fotó: 123rf

Lipcsey György Imre, az MT Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese a budapesti Nagyvásárcsarnokban tartott sajtótájékoztatón szerdán Budapesten kifejtette: az év utolsó három hónapjában a kampánnyal a fogyasztók szemléletformálása a céljuk, hogy a tudatos vásárlók egészséges magyar élelmiszereket válasszanak. Az akció során a vásárlókat közvetlenül, rendhagyó kóstoltatásokkal is "megszólítják majd", így csütörtöktől a fővárosi tömegközlekedési eszközökön, megállókban lepik meg a munkába igyekvőket almával – ismertette.

A fogyasztói kosár akcióban szereplő termékek – alma, baromfi termékek, libamáj, hal – mindegyikében az európai átlagnál kevesebbet fogyasztanak a magyarok. A kampány decemberben a tokaji aszú, mint az ünnepek bora népszerűsítésével zárul.

Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára kiemelte: idén a tavalyi 900 ezer tonnás rekordtermésnél kevesebb, 500 ezer tonna termett az országban, a kései érésű fajták szürete még tart. Ami megtermett az kiváló minőségű. A magyar termék egyenlő a minőséggel, ezt kell a fogyasztókban tudatosítani – húzta alá. 

Helyi termékek évében azt is fontosnak nevezte, hogy a hazai termékek vásárlásával a munkahelyek megtartását segítik a fogyasztók. Kitért arra, hogy a baromfi ágazatnak az orosz embargó sok kárt okozott, ennek ellenére a vágott baromfi exportja csaknem 20 százalékos növekedést mutat, képes kivédeni a válságot. A magyar vásárlók igénye töretlen a magyar baromfihús iránt – tette hozzá. Felhívta a figyelmet a piacok kínálatára, a közvetlen termelői értékesítés a fogyasztói bizalmat, biztonságot erősíti. A magyarországi élelmiszerlánc-felügyeleti rendszer a termékeket a termőföldtől a fogyasztó asztaláig nyomon követi, a magyar élelmiszerek megbízhatósága, ellenőrzött minősége fontos, hogy mindenki számára egyértelmű legyen  – mondta.

agrotrend.hu / mti

 

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés