Agrárpénzek

Piac

Már telefonon is intézhetik adóügyeiket a minősített adózók

Május óta a minősített adózók – cégek és regisztrált áfaalanyok – már telefonon is kérhetnek információt, illetve tehetnek észrevételt besorolásukkal kapcsolatban a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszerében.

Az ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszer lehetővé teszi, hogy az adózók egyedi azonosítás mellett intézhessék konkrét adóügyeiket. Jelenleg 17 ügycsoportban biztosított az ügyintézés, mód van például a bevallások telefonos javítására, a folyószámla adatok lekérdezésére, egyeztetésére, az adóhatóságnál nyilvántartott adatok változásának bejelentésére – tájékoztatott a NAV. A rendszert a minősített adózók használhatják egyedi ügyfélazonosító kódjukkal – a PIN kódot papíralapú nyomtatványon vagy elektronikusan, ügyfélkapun keresztül is lehet igényelni a hatóságtól.

A NAV az első adózói minősítés eredményéről mintegy 560 ezer cégbejegyzésre kötelezett, illetve áfa-regisztrált adóalanynak küldött értesítést május elején. Azóta csaknem kétezer hívás érkezett, többségében a megbízható adózói minősítés feltételeiről, illetve korábbi végrehajtási eljárásokról kértek információkat az adózók.

 

agrotrend.hu / MTI

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés