Hírek

Új munkacsoportok alakulnak a nyomonkövetési platformnál

Az Agrárminisztérium Élelmiszergazdasági és Eredetvédelmi Főosztálya és a GS1 Magyarország Nonprofit Zrt. 2019. október 22-én tartotta a Nemzeti Élelmiszer Nyomonkövetési Platform idei nyitókonferenciáját, melynek keretében két új munkacsoportot indítottak útjára.

2015. októberében a Földművelésügyi Minisztérium (jelenleg Agrárminisztérium) Élelmiszerlánc-felügyeletért Felelős Államtitkársága és a GS1 Magyarország Nonprofit Zrt. közös együttműködésének köszönhetően jött létre a Nemzeti Élelmiszer Nyomonkövetési Platform (NÉNYP). A platform célja, hogy folyamatos egyeztetéssel, a jogszabályi környezet feltárásával és megismertetésével, a legjobb gyakorlatok bemutatásával, széleskörű kommunikációval, a szükséges kapcsolatrendszer kiépítésével és lobbi-tevékenységgel segítse a vállalkozásokat a kötelezettségek azonosításában, a megfeleléshez szükséges eszközök meghatározásában és alkalmazásba vételében.


fotó: pixabay

A NÉNYP nyitókonferenciáján Kétszeri Dávid, a GS1 Magyarország üzletkapcsolati igazgatója az élelmiszer nyomon követés nemzetközi trendjeiről beszélt. Előadásában kiemelte, hogy

2019-ben az élelmiszertermékek nyomon követése globális szinten az élelmiszeripar öt legfontosabb témája között szerepelt.

Ennek első számú oka a fogyasztói attitűdök jelentős átalakulása: számos kutatás támasztja alá, hogy a fogyasztói bizalom egyre inkább azok felé az élelmiszertermékek felé fordul, amelyeknél a vásárló széleskörű tájékoztatást kap annak eredetéről és az előállítás módjáról, körülményeiről. Mint mondta, egyre komplexebb, országhatárokon átnyúló kereskedelmi folyamatokban a magas szintű nyomon követés megteremtése nagy kihívás az ellátási lánc szereplőinek – ebben nyújt támogatást a Nemzeti Élelmiszer Nyomonkövetési Platform.

Vatai Krisztina, a GS1 Magyarország üzletfejlesztési igazgatója, a NÉNYP program koordinátora mutatta be a platform korábbi eredményeit és ismertette a munkacsoportok gyakorlati működését.

A NÉNYP korábbi munkacsoportjai (hús és hal, tej és tejtermék, bor és pálinka, zöldség és gyümölcs) kidolgozták az adott ágazatra vonatkozó nyomonkövetési útmutatókat.

Ezek egységes szerkezetbe foglalt verziója lett a „Magyarországi útmutató az élelmiszerek nyomon követésére vonatkozó előírások betartásához” című kiadvány, melynek összeállításában szervesen részt vettek mind a NÉBIH és az Agrárminisztérium, mind a hazai piacot meghatározó kereskedők és gyártók munkatársai is. Az útmutató tartalmazza a több évnyi közös együttműködés során kialakított tudásanyagot, mely a nemzetközi tapasztalatokra épül, figyelembe véve a hazai szereplők igényeit; és kifejezetten a gyakorlati alkalmazáshoz szükséges támogatást biztosítja a vállalkozások számára.

Vatai Krisztina előadásában rámutatott, hogy igény mutatkozott további területeket érintő nyomonkövetési útmutatók létrehozására is, így 2019-ben új munkacsoportok indítása mellett döntöttek azzal a céllal, hogy az e szektorokban működő vállalkozások is megismerjék a korszerű eszközökre és megoldásokra támaszkodó nyomonkövetési lehetőségeket.

A 2019. októberében induló munkacsoportok az alábbiak: gabonaalapú termékek (malomipar, a tésztagyártás, a sütőipar – ideértve a pékségeket és cukrászatokat, valamint a snackgyártást), édességek (édesipari termékek).

Az új munkacsoportok első két, összevont ülésének időpontja és helyszíne: 2019. november 11. 9.00 – 11.00, 2019. december 9. 9.00 – 11.00. Helyszín: Agrárminisztérium, Budapest, Apáczai Csere János u. 9.

A munkacsoportokba várják a hatóság, a szakmai szervezetek és az üzleti vállalkozások képviselőinek csatlakozását is! A regisztráció folyamatos, és ezen az oldalon érhető el. A munkacsoportba történő regisztrációt követően jelentkezzen be a NÉNYP oldalon, majd a választott munkacsoportja aloldalán található űrlapon jelezheti részvételi szándékát a munkacsoporti üléseken. A regisztrált munkacsoporti tagok külön e-mailben is kapnak majd értesítést a munkacsoporti ülések pontos helyszínéről.

agrotrend.hu / Nemzeti Élelmiszer Nyomonkövetési Platform

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés