Hírek

Mit ad a prémium termék, és mit adunk meg érte?

Intenzív és egyedülállóan aromás arabica kávé, a teakultúra felső fokát jelentő szálas tea, műgonddal készült kovászos kenyér. A prémium minőségű termékekért hajlandó az átlagosnál többet fizetni a magyarok legnagyobb része.

Prémium minőség iránti nyitottság és fizetési hajlandóság rangsorában az európai átlagot tekintve a hús és hal vezet 33 százalékos említéssel – olvasható a Nielsen piackutató felmérésének összegzésében. Ezután következik a ruházati cikk és cipő (31 százalék), a személyes használatú elektronikai cikk, a tejtermékek (24 százalék) valamint a hajápoló szerek (24 százalék).

Nálunk a fogyasztók kétharmada egy terméket kiváló alapanyaga vagy összetevői miatt tekint prémium kategóriásnak. A második legtöbbször említett kritérium, hogy egy termék valami olyat nyújtson, amit mások nem. A harmadik a kiemelkedő tulajdonság és minőség. Magyarországon a magas ár csak hetedik a szempontok rangsorában.

Majdnem minden második magyar fogyasztó véleménye szerint ha egy márka valamelyik árucikkét prémium jelzővel illetik, az lehetőséget ad arra, hogy magasabb áron kínálják.

„A prémium termékek megérik az árukat” – véli a megkérdezettek 41 százaléka. Kimondottan szeretik hazánkban az arabica kávét, a teakultúra felső fokát jelentő szálas teát, a műgonddal készült kovászos kenyeret és a kapszulás mosóport. Érzelmek is szerepet játszanak, ha valaki prémium terméket választ. „Jóleső érzést okoz, amikor prémium terméket vásárolok” – mondja a magyarok 45 százaléka, míg Európában csak átlagosan a vásárlók 35 százaléka gondolkodik így.

A hazai fogyasztók 26 százaléka az is hozzáteszi, hogy sikeresnek érzi magát, ha prémium terméket vesz.

agrotrend.hu / magyarhirlap.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés