Hírek

Meghaladta a várakozásokat az őszi mézkampány

A kezdeményezés célja, hogy a mézfogyasztás a következő években stabil növekedést mutasson.

Várakozáson felüli sikerrel zárult az őszi mézfogyasztást ösztönző kampány, amelynek üzenete 100 feletti oktatási és nevelési intézményben több mint 160 ezer gyermekhez jutott el – közölte az Agrármarketing Centrum (AMC).


Magyarországon 20 ezer család megélhetéséhez járul hozzá a méhészet – fotó: Pixabay

A közlemény szerint az október 15. és december 9. közötti őszi kampányban

  • az Agrárminisztérium,
  • az AMC,
  • az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK)

mézes reggelivel, rádiókampánnyal és jótékonysági akcióval is népszerűsítette a mézfogyasztást. 

A november 17-én, Tatán megnyitott "Mézes reggeli" programhoz országszerte rekordszámú, 1011 óvoda és iskola csatlakozott.

Az akció során minden eddiginél több, mintegy 165 ezer gyermek kapott mézes kenyeret, ajándék tasakos mézet és kifestő füzetet a helyi méhészektől ismeretterjesztő foglalkozás keretében.

A 2 hétig tartó országos rádiókampány során 3 országos és 2 vidéki rádiócsatornán, összesen 161 alkalommal sugározták a szpotokat, így több mint 2,3 millió ember találkozott legalább egyszer a hirdetéssel.

December 7-én a méhészek védőszentje, Szent Ambrus napján, országosan 10 mézlovagrend tagjai keresték fel 15 idősek otthona és gyermekotthon lakóit, hogy mézet ajándékozzanak a rászorulóknak.

Az AMC a Palóctáj Mézlovagrenddel együttműködve 180 kilogramm, egy évre elegendő mézet vitt a szécsényi Ferences Betánia Idősek Otthona lakóinak és a Páter Bárkányi János Katolikus Óvoda Méhecske csoportjának – tették hozzá.

Kitértek arra is, a kampány azt a célt szolgálta, hogy a mézfogyasztás a jövőben stabil növekedést mutasson, jelenleg a belföldi fogyasztás évente mintegy 7-8 ezer tonna, amely körülbelül 25%-át teszi ki az országos termelésnek.

agrotrend.hu / MTI

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés