Hírek

Kampány indult a hobbi- és konyhakertek népszerűsítéséért

„Gondozd otthon!” címmel adománykampányt indított a hobbi és konyhakerti gazdálkodás népszerűsítéséért a Nemzeti Agrárkutatási és Innovációs Központ (NAIK).

A szervezet fontos feladatának tekinti az új agrárkutatási- és innovációs eredmények bemutatását, valamint a mezőgazdaság, a vidéki életforma és az egészséges élelmiszerek népszerűsítését – mondta az InfoRádiónak Gyuricza Csaba, a szervezet főigazgatója – írja az infostart.hu.

fotó: pixabay.com

Számos olyan kampányt indítottak az elmúlt időszakban, amelyek a társadalmi felelősségvállalás szellemében zajlottak, hasonlóképp mint most, a világjárvány idején a részben növényi alapú fertőtlenítőszerek kiosztásával, vagy a Gondozd otthon! nevezetű kampány esetében, amely részét képezi annak a munkának, amely a mezőgazdaság népszerűségét hivatott szolgálni – tette hozzá.

Gyuricza Csaba szerint a kijárási korlátozás előhozott sok olyan elfeledett, vagy részben elfeledett tevékenységet, ami a mezőgazdasági termeléshez, az otthoni munkavégzéshez, kiskerti tevékenységhez tartozik. „Elhozta a rendezett hazai kertek reneszánszát” – fogalmazott.

A NAIK, az otthoni kertészkedést támogatandó, mintegy 15 ezer, magyar növényfajból származó zöldségpalántát adományozott különféle karitatív szervezeteknek, köztük a Máltai Szeretetszolgálatnak, a Katolikus Karitásznak, valamint Budafok-Tétény önkormányzatának, hogy juttassák célba azon érdeklődőkhöz, rászorulókhoz, akik hajlandóságot mutatnak a hobbikertészkedés iránt, ezzel is erősítve az ágazat névszerűségét – tette hozzá a szervezet főigazgatója.

Gyuricza Csaba megjegyezte, a zöldégpalántákat országszerte eljuttatják az érdeklődőknek.

agrotrend.hu / infostart.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés