Kertészet

Snack5 felmérés: a tudatosság növelésével emelhető a zöldségek és gyümölcsök fogyasztása

A Snack5 európai kampány keretében Németországban és Ausztriában összesen 1659 résztvevővel egy olyan felmérést végeztek, melyben azt vizsgálták, mi tartja vissza az embereket attól, hogy a jelenleginél több zöldséget és gyümölcsöt fogyasszanak.

Az eredmények szerint Németországban a válaszadók mindössze 14, Ausztriában pedig 16,8%-a nyilatkozott úgy, hogy a reggelizőasztalukon rendszeresen lenne uborka, koktélparadicsom vagy egyéb gyakori zöldség – írja a FruitVeb. A megkérdezetteknek csak 20%-a válaszolta, hogy a fő étkezések között zöldséget majszolgat.

Pozitív üzenet, hogy a németek 60, az osztrákok 68,8%-a körében a gyümölcsök népszerű délutáni finomságnak számítanak, és a válaszadók 75%-a szerint finom ízük miatt fogyasztanának többet. A második és harmadik helyen a jótékony egészségügyi hatásokat, illetve azt jelölték meg, hogy ezek a termékek frissek és nem feldolgozottak.

Fotó: wikimedia

Melyek voltak a válaszadók szerint a legjelentősebb gátjai annak, hogy több zöldséget vagy gyümölcsöt fogyasszanak a mindennapok során?

A válaszadók 37%-a szerint az a baj, hogy a zöldségek és a gyümölcsök romlandók, gyakran, de kis mennyiséget kell belőlük vásárolni. A második legfontosabb akadály, hogy a válaszadók megítélése szerint drágák is, legalábbis a helyettesítő termékekhez (csokoládé, chips stb.) képest. Csak az interjúalanyok körülbelül 5%-a nyilatkozott úgy mindkét országban, hogy olyan feszített tempójú a napjuk, hogy egyszerűen nem fér bele a fő étkezések közötti nassolás.

Nagyon fontos válasz volt, hogy a fogyasztók csaknem 20%-ának a vásárlás során egész egyszerűen nem jut eszébe az, hogy édesség vagy egyéb snack helyett zöldséget vagy gyümölcsöt is vehetne, azaz a tudatosság erősítésével minden bizonnyal jó eredményeket lehetne még elérni. A német fogyasztók esetében a zöldségek és gyümölcsök vásárlása során az elsődleges szempontok a frissesség és az íz, harmadik helyen pedig a gyümölcsök regionalitása és szezonalitása szerepelt, a termékek ára csak ezek után következett. Az osztrákoknál igen hasonló eredmények születtek, itt a szezonalitás egy kicsit fontosabb volt a termék származásánál.

agrotrend.hu / FruitVeb

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Az Év Agrárembere támogatók

 
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Szakmai partner
Nyakas Farm
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
 
Hirdetés

Facebook

Hirdetés