Gépesítés

Technika

50 éves a burgonyakombájn konstrukció

A gabonakombájnok és a magajáró szecskázók után, az első magajáró burgonyabetakarító gépet 1969-ben dobta a piacra a Grimme Landtechnik. Előtte csak vontatott betakarítók voltak használatba a burgonya technológiákban.

Az első burgonyakombájn egysoros kivitelben készült, a lezúzott szárú burgonyabakhátak felszedésével takarította be, majd tisztította (föld- és szárleválasztással) és a mellette haladó szállítójárműre rakta a betakarított burgonyát. Egy évvel később a Grimme megalkotta a kétsoros változatot is, amely már hidrosztatikus hajtású járószerkezettel rendelkezett, a korábbi mechanikus hajtású megoldáshoz képest – írja a Profi Magazin.

fotó: wikipedia

Napjainkban a Grimme a Dewulf, az Agrifac, a Ploeger, a Ropa, az AVR stb. is gyárt többféle 2/3 vagy 4 soros egymenetes nagyteljesítményű burgonya kombájnokat, amelyek közül a legnagyobbak motorteljesítménye, meghaladja az 500 LE-t is. Ezek között is a legkorszerűbb burgonyakombájnok, a Grimme Varitron 470 és a Ploeger AR-4BX Terra Trac járószerkezettel, ill. az AVR Puma 4.0 jelenleg a piaci kínálatban.

agrotrend.hu / Profi Magazin

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés