4x4

Technika

Kétféle kabinnal hódít a Nissan Navara NP300

Az Év Nemzetközi Pick-upja 2016 díjat is elnyerő NP300 Navara januártól kapható a hazai márkakereskedésekben-


fotó: agrotrend.hu 

Az autó alapára nettó 5,99 millió forint, az extra kabinos verzió Visia felszereltséggel bruttó 7,692 millió, Visia alvázas változatban bruttó 7,755 millió forint, ezek a 2,3 literes, 160 lóerős, 403 Nm-es nyomatékú dízelmotorral és hatsebességes manuális váltóval kérhetők csak. A dupla kabinosból az alvázas 7,987 millió, szintén dCi 160 motorral és hatfokozatú kéziváltóval, a legmagasabb Tekna felszereltség ára bruttó 9,683 millió forint.

A szintén 2,3-as 190 lovas dízelmotor (450 Nm) választható kézi és automata váltóval is, de csak a két legmagasabb felszereltséggel, a legdrágább 10,376 millió forint. Az új Navarával olyan autót akartak alkotni a mérnökök, amely ugyanolyan szívós, mint az elődje, de van olyan kényelmes, hogy nincs szükség mellé egy másik kocsira.


fotó: agrotrend.hu 

Közúton, még havas úton is bőven elég a hátsókerék-meghajtás, de kemény terepen nagy segítség az összkerékhajtás. A két karosszéria között az a legnagyobb különbség, hogy az Extra kabin, azaz a KingCab a munkaautóként használt Navara. Ebben átdolgozták a korábbi generáció laprugós felfüggesztését. A tengely alatti laprugók 7 kg-al kisebbek, korábbi, tengelyek feletti rugókhoz képest. Ez a megoldás könnyebb is és a menetzaj is alacsonyabb. Ekkor kisebb a kabin és a második üléssor gyakorlatilag csak két lehajtható pad, ez rövidebb távra alkalmas, viszont a raktér hossza ilyenkor 1,75 méter. A dupla kabin, azaz DoubleCab esetén viszont teljes értékűek a hátsó ülések és öten is kényelmesen utazhatnak a Navarában, cserébe 1,5 méteres a plató hossza. Ebben új, öt tagból álló hátsó felfüggesztés van sokkal jobb utazási kényelemmel.


fotó: agrotrend.hu 

A platóhoz egyébként számos kiegészítő közül lehet választani, megújult a keménytető, műanyag és alumínium platóbélés is kapható, de oldalsó síneket és krómozott díszítőelemek is kaphatók. Ha nem megyünk gyorsabban, mint 10 km/h, akkor az autó mindegyik oldalán lévő kamera képét nézhetjük a középkonzolon. Kényesebb helyen jól jön, hogy a jobb első kerék melletti rész is jól láthatjuk így. Városi parkolásnál pedig egyértelmű a 360 fokos parkolókamera-rendszernek az előnye. 

agrotrend.hu / G.B.

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés