Keresés
Close this search box.
Keresés
Close this search box.

Agrárpiac

Élelmiszergazdaság

Gazdálkodás

Hírek

Piac

Új arculattal és címkecsaláddal erősít a somlói Tornai Pincészet

Az egyik leginnovatívabb, legsikeresebb és legtöbb nemzetközi elismerést begyűjtő hazai borászat bemutatja új címkéit és megújult arculatát. De a megújulásban is őrzik legszebb, örökös küldetésüket: óvni és vigyázni a Somló különleges adottságait. 
Új arculattal és címkecsaláddal erősít a somlói Tornai Pincészet
Az idén 78 éves, 75 hektáron gazdálkodó Tornai Pincészet az elmúlt két évtizedben sorra hozta el a nagy nemzetközi versenyek – International Wine Challenge, Decanter World Wine Awards, Mundus Vini – aranyérmeit és a legjobbaknak járó díjait. A világ legalaposabban bírált borversenye, a londoni International Wine Challenge legmagasabb elismerését, a Trófea-díjat öt alkalommal is megkapták.
A birtok történetének állandó eleme az innováció: ők vezették be a kordonos szőlőtermesztést és a reduktív erjesztést a Somlón, magántermelőként elsőként palackozták boraikat a szocialista Magyarországon. Újabb, egyedülálló fejlesztésük a teljes folyamatában hűthető, gravitációs elven működő szőlőfeldolgozó-rendszer, amely a tökéletes minőség megtartással biztosít alapanyagot boraikhoz.
Új arculattal és címkecsaláddal erősít a somlói Tornai Pincészet
A Pincészet közel 8 évtizedes történetében többször is változott a borok megjelenése és a somlói hagyományokra utaló márkajelzés. Az első nagy lépés 1983-ban, az akkor piacra kerülő saját palackra tervezett címke volt, amelyen az alapító, Tornai Endre több száz éves pincéje és a Somló sziluettje látható. A 90-es évek közepén ezt letisztult, középkori borászati metszeteket ábrázoló címkék váltották, és ekkor jelentek meg az egyedi gyártású, emblémás palackjaik is. Az ezredfordulón egy látványos megoldással két darabból álló címkét vezettek be, a két rész között a Somló körvonala jelent meg a palackon. 2010-ig aztán fokozatosan összeállt a mostanáig használt címkecsalád.
Ezeket a jól ismert címkéket újítja meg most gyökeresen a pincészet. Az arculatváltás üzenete az, hogy boraik – bár különböző stílusban készülnek és más-más alkalomhoz illenek – mégis egy jól meghatározható, közös Tornai brandet képviselnek. Ezért megjelenésük egységesebbé válik, és a különbségeket csak finom grafikai utalások jelzik. Az új címkecsalád karakteresen jeleníti meg a pincészet 18. századi épületének homlokzatát, ami jól felismerhetővé és megkülönböztethetővé teszi.
 A megújulás fontos eleme a logó változása is, ez modern formában viszi tovább az évtizedek óta használt sólyom motívumot. Ahogy Tornai Tamás fogalmazott: “A sólyom motívum évtizedek óta a pincészet jelképe, tulajdonképpen védőszentje is a borászatunknak. Ez a madár védi meg ugyanis a szőlőültetvényeinket a kártevő madaraktól. Ezek különben óriási pusztítást végeznének. A sólyom utal továbbá arra is, hogy a szőlőt a természet tiszteletével ökológiai műveléssel termesztjük.”
Részben változnak a borcsaládok megnevezései is, boraik ezentúl Birtok, Prémium és Selection néven kerülnek forgalomba.
Birtok sorozatba tartozó tételek a mindennapok borai, a Prémium kategória alá a gasztro-borok tartoznak, amelyek kevésbé koncentráltak, és ezáltal nem nyomják el az ételek ízét, hanem tökéletesen kiegészítik azt. A Selection pedig mindig hordóválogatás, és egyetlen dűlőről származó és válogatott szőlőből készül. Ezt a bort mély baráti beszélgetéskhez, magasröptű gondolatok megfogalmazásához ajánljuk. A somlói borokról eleve azt tartják, hogy az eredeti gondolatok forrásai, a Selection borok ennek kitűnő példái.
A Tornai Pincészet az év folyamán fokozatosan vezeti be új címkéit, elsőként a Selection Aranyhegy Juhfark 2022, a Jégbor 2022, a Prémium Olaszrizling 2022 és a Birtok Juhfark 2023 palackjain találkozhat velük a nagyközönség.
Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés