Agrárpiac

Piac

Edukációs kampány a környezettudatosságért

A környezetvédelem mára a hétköznapjaink részévé vált.

A Nielsen kiskereskedelmi indexe alapján a Magyarvíz Kft. 14,5 %-os – literben mért mennyiségi – megoszlásával megelőzte hazai versenytársait a Mizse, így a teljes tavalyi évre vonatkozóan elnyerte a piacvezető címet, a márkák között pedig a Mizse éves szinten a második helyet foglalta el – közölte a cég.


A Mizse a környezettudatosság érdekében elsőként helyezett el „zöld üzeneteket” a palackokon – fotó: Mizse

A magyar ásványvízpiac a piackutató elemzése szerint 2018-ban – az értékesített darabszámok tekintetében – 4,5 %-kal nőtt az előző évhez képest; ugyanekkor a Magyarvíz ennek több mint dupláját, közel 10 %-os növekedést ért el, a darabszintű eladások terén.

A cég ásványvízforgalmazóként, a Mizse pedig ismert hazai márkaként, a környezettudatosság érdekében elsőként helyezett el „zöld üzeneteket” a palackok címkéin, fenntarthatósági projektje keretében.

A következő lépés pedig egy olyan környezettanulmány elkészítése, ami alapján további intézkedéseket tesznek a még zöldebb működés céljából.

A Nielsen piackutató kiskereskedelmi felméréseértelmében a hazai ásványvízpiac az eladott palackadatok szerint 2018-ban 4,5 %-kal – 765,3 millió darabra – nőtt, míg a Magyarvíz Kft. 103,4 millió darab értékesítésével 9,8 %-os növekedést ért el 2017-hez képest. Ezt a piaci érték feletti eredményt elsősorban a Primavera 13,6 és a zászlóshajó Mizse palackok 10,9 %-os eladásnövekedései adták.

Tavaly a literben számolt, átlagos ásványvízpiac-növekedés 3,3 % volt, míg a társaság ennek háromszorosát érte el – ebből a Mizse 11,4, a Primavera pedig 14,8 %-ot bővült – 2017-hez mérten.

A Magyarvíz Kft. saját adatai – amelyben a piackutatóhoz képest többek között a kis- és nagykereskedelemben forgalmazott mennyiségi számaik is szerepelnek – kimutatták, hogy 2018-ban 249,2 millió palackot értékesítettek, és ebből csak a Mizse 115,2 millió darabot tett ki. Ez összesen 13,6 %-kal volt több, mint a megelőző évben.

A márkák között a Mizse – eladott darabszámának 14 %-os növekedése révén is – ezüstérmes lett a hazai ásványvízpiacon. A Magyarvíz Kft. 2018 év végére összesen 8,878 milliárd forint nettó árbevételt könyvelt el, ami a terveiknek megfelelően 21 % volt, mint az előző év során.

A környezetkímélés, a fenntarthatóság egy hosszú távú, belső és külső munka, és mi ebbe a sokrétű, átfogó feladatba vágtunk bele az idei évtől.

A környezettudatosság mára valóban a hétköznapjaink részévé vált, s mivel mi is „természetes terméket” állítunk elő, így ez a téma még fontosabb számunkra vállalatként és magánemberként egyaránt – emelte ki Balog Zoltán kereskedelmi igazgató.

agrotrend.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés