Fenntarthatóság

Innováció

A helyi áruk felé mozdulnak a vevők – teret nyernek a környezettudatos szempontok

Tízből nyolc magyar többet fizet a zöld termékért. Egyre hangsúlyosabbak a helyi eredetű áruk és a fenntarthatóságra törekvő vállalatok.

A magyarok harmada kifejezetten hajlandó többet fizetni egy termékért, ha az környezetbarát és fenntarthatósági szempontokat figyelembe vevő összetevőkből áll.

Fotó:Pixabay

A fenntarthatóság és környezettudatosság a legtöbb kereskedőnél valamilyen formában meghatározó stratégiai szemponttá vált az elmúlt években. Így a környezeti és közösségi tényezők

érezhetően formálják a kiskereskedelmi piacot Európa-szerte

amiben közrejátszik, hogy a környezetbarát termékeket leginkább a prémium kategóriában értékesítik a boltok polcain – írja a Világgazdaság.

A Nielsen 2016-os globális kiskereskedelmi lojalitást vizsgáló felmérése szerint az európaiak 77 százaléka hajlandó megfizetni a prémium árkategóriát, amennyiben az adott termék környezetbarát és a fenntarthatóságot elősegítő összetevőkből áll. Hazánkban ennél is többen, tízből nyolcan hajlandók megfizetni a környezetbarát prémium terméket.

Nemzetközi kutatásaink azt mutatják, hogy a következő évek kereskedelmi trendjei közül

az egyik legfontosabb a fenntarthatóság és a környezettudatosság lesz

– mondta Homonnai Balázs, a Nielsen kereskedelmi kutatásokért felelős vezetője hozzátéve: a magyar vásárlók számára a prémium termék elsősorban magas minőséget jelent, ugyanakkor ettől az elvárástól alig marad el a fenntartható vagy környezetbarát összetevők iránti igény.

A vásárlói szokások formálódásával mind erőteljesebb az a fogyasztói elvárás, hogy a kereskedők tanúsítsanak környezettudatos magatartást tevékenységeik során. A helyi áruk felé leginkább a friss zöldség-gyümölcs és húsáru vásárlásakor mozdulnak a vevők, mely trend a jövőben egyre inkább előtérbe kerül majd.

agrotrend.hu / vg.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés