Fenntarthatóság
Innováció
A helyi áruk felé mozdulnak a vevők – teret nyernek a környezettudatos szempontok
Tízből nyolc magyar többet fizet a zöld termékért. Egyre hangsúlyosabbak a helyi eredetű áruk és a fenntarthatóságra törekvő vállalatok.
A magyarok harmada kifejezetten hajlandó többet fizetni egy termékért, ha az környezetbarát és fenntarthatósági szempontokat figyelembe vevő összetevőkből áll.
Fotó:Pixabay
A fenntarthatóság és környezettudatosság a legtöbb kereskedőnél valamilyen formában meghatározó stratégiai szemponttá vált az elmúlt években. Így a környezeti és közösségi tényezők
érezhetően formálják a kiskereskedelmi piacot Európa-szerte,
amiben közrejátszik, hogy a környezetbarát termékeket leginkább a prémium kategóriában értékesítik a boltok polcain – írja a Világgazdaság.
A Nielsen 2016-os globális kiskereskedelmi lojalitást vizsgáló felmérése szerint az európaiak 77 százaléka hajlandó megfizetni a prémium árkategóriát, amennyiben az adott termék környezetbarát és a fenntarthatóságot elősegítő összetevőkből áll. Hazánkban ennél is többen, tízből nyolcan hajlandók megfizetni a környezetbarát prémium terméket.
Nemzetközi kutatásaink azt mutatják, hogy a következő évek kereskedelmi trendjei közül
az egyik legfontosabb a fenntarthatóság és a környezettudatosság lesz
– mondta Homonnai Balázs, a Nielsen kereskedelmi kutatásokért felelős vezetője hozzátéve: a magyar vásárlók számára a prémium termék elsősorban magas minőséget jelent, ugyanakkor ettől az elvárástól alig marad el a fenntartható vagy környezetbarát összetevők iránti igény.
A vásárlói szokások formálódásával mind erőteljesebb az a fogyasztói elvárás, hogy a kereskedők tanúsítsanak környezettudatos magatartást tevékenységeik során. A helyi áruk felé leginkább a friss zöldség-gyümölcs és húsáru vásárlásakor mozdulnak a vevők, mely trend a jövőben egyre inkább előtérbe kerül majd.
agrotrend.hu / vg.hu