Hírek

Oehler pótkocsik – ha univerzális megoldást keres!

Amikor Bodorics Pál, a Répcevölgye 2001 Kft. ügyvezetője egy alkatrészért gurult be traktorjával egy AXIÁL szervizbe még a kétezres évek elején, még ő maga sem tudhatta, milyen hosszú távú együttműködés veszi kezdetét. A gazda az AXIÁL Kft. kínálatában találta meg ugyanis azokat az univerzális megoldásokat, amik nemcsak a munkatársai életén, de a gazdaság költségvetésén is könnyítettek.


fotó: Répcevölgye 2001 Kft.

Hogyan került kapcsolatba az AXIÁL Kft.-vel?

A történet 2003 augusztusára nyúlik vissza. Be kellett mennem az AXIÁL szervizbe Baján egy lábon Vas megyébe hozott Zetor 7340-es traktorral, amit azon nyomban megjavítottak, pedig csak úgymond beestem az ajtón. Az első vásárlásom 2005-ben történt, azóta van, hogy évente több gépet is vásároltunk és egy-egy nagy év eleji beruházással beszerezünk minden alkatrészt, amire később szükségünk lehet. 

Mi győzte meg Önt arról, hogy érdemes hosszú távon terveznie az AXIÁL Kft.-vel?

Még 2005-ben az akkori IFA W50-eseink és az MTZ-k leváltására kerestünk megoldást. Nem akartunk a traktorok mellé külön teherautókat és pótkocsikat vásárolni, inkább olyan megoldáson törtük a fejünket, ami a kettőt ötvözi.

 Más jónak tűnő ajánlat is volt természetesen a piacon, de mi a Landini traktorok és az Oehler ZDK 180-as pótkocsik mellett tettük le a voksunkat. És jól tettünk, mert ez a kombináció gyakorlatilag egy pótkocsis IFA szerelvényt is kiváltott, arról nem is beszélve, hogy a kollégáim emberi körülmények közt tudtak dolgozni: a légkondicionált kabinban ültek a nyári bálázás idején, nem a 45 fokban.
 


fotó: Répcevölgye 2001 Kft.

Miért pont az Oehler pótkocsikat választották?

A Oehler pótkocsik mellett azért döntöttünk, mert ár-érték arányban ez bizonyult a legjobb választásnak. Egy 6 mm-es hegesztés nélküli acéllemez adja a plató alját és a magasítási rendszer is ideális. Fontos szempont volt a választásnál az is, hogy a kocsik magyar BPW futóművel készültek. Nem is bántuk meg! Öt darab Oehler ZDK 180-as pótkocsi dolgozik nálunk, ezek lassan 11 évesek, probléma nem volt velük. Megnyugtató, hogy könnyen beszerezhető hozzájuk minden alkatrész, az egyiknek éppen most újítottuk fel a fékszerkezetét. 

Mire használják a pótkocsikat?

110-120 lóerős traktorokkal vontatjuk a pótkocsikat, ezek jól húzzák őket a mezőn aratásnál és a beszállításnál is. Tudni kell azt is, hogy nálunk a kukoricát és a búzát már vagy 10 éve a kereskedelmi lánc kiiktatásával, közvetlenül a végfelhasználókhoz visszük. Az évek alatt ismét fejlesztettünk a gépparkon, így a szállítási feladatokat már Claas Arion 430-Oehler ZDK 180 gépkapcsolattal végezzük. A beszállítási távolság mintegy 7-8 kilométer, ezekkel a pótkocsikkal ez bőven teljesíthető. Így nem kell fenntartanunk ehhez egy olyan teherautót, amihez akkor is fizetnünk kell a súlyadót, amikor éppen nem használjuk őket. Ráadásul ezekre a gépekre az útdíj sem vonatkozik. 

Hogy érzi, sikerül kihozniuk a maximumot az Oehler pótkocsikból?

Abszolút. Ez is volt a célunk: úgy gondoltuk, hogy amit megveszünk, azt ki is kell használnunk! A mezőgazdaságnak, mint tudjuk, rendkívül magas a lekötött eszközigénye. Nem lehet vetni, vagy aratni egész évben, így a 20-30 milliós gépekkel jellemzően csak néhány hetet dolgoznak. Ezért szerettünk volna egy olyan megoldást választani, ahol a lehető legkevesebbet áll a gép – és ez sikerült.

 

agrotrend.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés