Hírek

Deutz-Fahr C 6000 – a C-kombájnok kistestvére

A 2013-ban piacra kerülő C9000 sorozat, majd a 2014-es C7000 sorozat után a Deutz-Fahr most az új C6000 kombájnsorozatát mutatja be két új – a C6205 és a C6205 TS – modellel. A Deutz-Fahr C6000 kombájnsorozatának két új modellje 5 szalmarázóval, 250 lóerővel és 7.000 literes magtartállyal rendelkezik.

Szeptembertől kezdődik a gyártás, és a 2016-os szezonban fog rendelkezésre állni. Külsőre a kombájnok a Giugiaro formatervezésnek köszönhetően illeszkednek az Deutz-Fahr flotta többi tagjához. A 7.000 literes magtartály 75 l/sec sebességgel üríthető ki. A C6000 modellek a 800-as gumiabroncsokkal 3,5 m szélesség alatt maradnak. 

Az új kombájnok számára a 230 LE névleges teljesítményt (maximális teljesítmény 250 LE) egy Deutz TCD L6 T4F, 6,1 l lökettérfogatú, Common-Rail befecskendezésű, 24 szelepes, elektromos motorszabályozással ellátott erőforrás biztosítja. A motorok dízeloxidációs katalizátorral (DOC) és SCR rendszerrel teljesítik a Tier 4 final emissziós előírásokat. 

Vágás és cséplés

A vágószerkezet a teljes cséplési folyamat kiindulópontja. A bolygóműves hajtóművel (1.220 vágás/min) és a szabadalmaztatott Schumacher- Easy Cut II tandem vágórendszerrel rendelkező három standard vágószerkezet 4,20, 5,40 és 6,30 m szélességben választható. Repcearatáshoz emellett rendelkezésre áll egy repceasztal hosszabbító, két hidraulikus meghajtású oldalkaszával és egy speciális adapter napraforgó aratáshoz. Emellett a Deutz-Fahr programban szerepelnek az 5,0, 5,50 vagy 6,50 m munkaszélességű Variocrop-vágószerkezetek is.
A cséplőrendszer megegyezik a C7000 és a C9000 sorozattal. A 60 cm-es cséplődob nyolc felcsavarozott verőléccel, a dobkosár 121°-os átfogási szöggel rendelkezik. A dobkosarat a járművezető a kosár bemeneti és kimeneti oldalán egymástól függetlenül tudja állítani. A Deutz-Fahr a C6000 sorozathoz opcionálisan egy három szegmensből álló dobkosarat is kínál, ahol a huzalok osztástávolsága lehet 11, 14 vagy 16 mm. 

Rázás és leválasztás

Ezután következik az öt szalmarázó. A felső rosták előtt a termény egy második, légárammal szellőztetett lépcsőfokon halad át, ahol előválogatás történik. A CrossFlow keresztáramú ventilátor 40 cm átmérőjű és 44 lapáttal rendelkezik. A C6205 TS esetében a cséplőrendszer egy kiegészítő leválasztó dobbal is rendelkezik a forgó dob és a szalmarázó között: ez a turbóleválasztó (ezt jelöli a TS rövidítés). Ezzel a Deutz-Fahr adatai szerint a gép cséplési teljesítménye akár 20 százalékkal is növelhető. A turbóleválasztó mérete 59 cm, és 10 leválasztó léccel rendelkezik. A magassága 5 fokozatban állítható – a szalma minőségének és az érési foknak megfelelően.

Nagyobb szalmamennyiségekhez a Deutz-Fahr szalmaszecskázót és pelyvaelosztót kínál. A kétoldali visszahordó rendszer további jellegzetessége a lauingeri kombájnoknak. A visszahordott mennyiség a mindkét oldalon felhelyezett utócséplő rotorokba jut, amelyekben kiegészítő lemezek biztosítanak dörzsölő hatást a jobb utócséplés érdekében.  

Commander Cab vezetőfülke

A Commander Cab EVO II vezetőfülkében a járművezető minden cséplőegységet gombnyomásra irányíthat a jobb oldalon elhelyezett vezérlőpanelen. A Commander botkormányon a haladási és cséplési funkciók állíthatók be (pl. vágószerkezet, motolla, magtartály ürítés, behúzás leállítás). A Control monitor minden funkciót mutat. A vezetőfülke tetején nyolc fényszórót helyeztek el a munkavégzéshez.

További információk: www.deutz-fahr.com

Forrás: traction-magazin.de

 

 

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés