Amikor a pápa itt járt Magyarországon néhány évvel ezelőtt, akkor egy interjúban elmondta, hogy Magyarországon a legszentebb dolog a tokaji aszú – emlékeztetett Rókusfalvy Pál. Erre sokan felfigyeltek, ezért a magyar borászok nevében küldtünk tokaji bort a pápának, aki megáldotta a magyar borászok munkáját – mondta a kormánybiztos.
A pápai áldás szövege olvasható a bor.hu oldalon: „A Szentatya, az irgalomban, gyengédségben és együttérzésben gazdag Jóistenre bízza életüket és áldását küldi a borászok munkájára. Ugyanakkor arra bátorít, hogy bizalommal és odaadással folytassák a felebarátok nagylelkű szolgálatát.”
“A borászok számára egy ilyen pápai áldás kivételes jelentőséggel bír” – hangsúlyozta a szakember. A pápa idén is megáldotta a magyar borászok tevékenységét, és idén minden borvidékről egy-egy palack szép tételt küldtek a Vatikánba. A Magyar Bormarketing Ügynökségen keresztül két elegáns díszdobozban összesen 24 palack bort küldtek a Szentatyának karácsonyi ajándékként. Az értékes válogatás mind a 22 magyar borvidékről tartalmaz egy-egy tételt és az ünnepekre való tekintettel a válogatás kiegészült két magyar borkülönlegességgel: egy édes szamorodnival és egy 6 puttonyos aszúval is.
“Most mindig van a pápai pincében az ottani protokolleseményekre magyar bor, ami nagyon fontos nekünk, és jó az érzés a borászoknak is, hogy pápai áldás segíti a munkájukat” – fogalmazott Rókusfalvy Pál.
Tavaly 180 palack tokaji aszút kapott a pápa, a legkomolyabb 30 pincészetnek egy-egy karton bora érkezett a Vatikánba. Idén 24 palack bort kapott apápa ajándékba.
Rókusfalvy Pál értékelte a magyar bormarketing elmúlt időszakát is. Mint mondta: 2022 nyarán kapta a feladatot mint nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos, és az első időszakban a stratégát alkották meg, 2024 volt az első teljes év, amikor a hazai és a külpiaci kommunikációt meg tudták valósítani.
“2024-ben hetven különböző projekt valósult meg kilenc országban, ez az operatív program állandó mozgást jelentett belföldön és külföldön. Tudjuk azokat a célpiacokat, amelyek a magyar borászat számára fontosak, és ezekben az országokban voltak aktívak. 2025-re pedig ennek egy turbóváltozata következik majd, már a következő negyedévben Európa három legnagyobb borexpóján vesznek részt Stuttgartban, Párizsban és Veronában” – jelezte a kormánybiztos.
Rókusfalvy Pál hangsúlyozta, a bormarketingnek nagyon nagy segítség a diplomácia, hiszen a külgazdasági tárca, a külföldi magyar intézetek és a nagykövetségek segítik a borexportot minden célpiacon, ugyanakkor egy helyi ügynökséggel is szerződnek.
agrotrend.hu / infostart.hu