Hírek

Ösztönözni kell a sertéshús hazai fogyasztását!

A tavaly megjelenő afrikai sertéspestis korlátozta a magyar sertéshús exportját a harmadik világbeli piacokra.

– Elindult a tavaszi sertéshúsfogyasztás-ösztönző kampány, amelyet az agrártárca a sertéshús marketingjére szánt 440 millió forintos keretből támogat – mondta Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért felelős államtitkára csütörtökön sajtótájékoztatón Budapesten. 


Feldman Zsolt: Fontos a belföldi fogyasztás ösztönzése – illusztráció: agrotrend.hu

Az államtitkár emlékeztetett: a tavaly áprilisban megjelent afrikai sertéspestis (ASP) korlátozta a magyar sertéshús exportját a harmadik világbeli piacokra, az így keletkezett többlet miatt is fontos a belföldi fogyasztás ösztönzése.

A sertéshús fogyasztása a 2010-es évi 15,7 kilogrammhoz képest 2017-ben 17 kilogramm volt, 7,7 %-kal nőtt.

– A sertéságazat a magyar mezőgazdasági kibocsátás értékének 8 %-át tette ki tavaly, a sertésállomány közel 2,9 millió, az anyakocák száma 178 ezer volt – tette hozzá.

Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető-helyettese ismertette, hogy az április 30-ig tartó kampány

  • az AM,
  • az AMC és a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT)

szervezésében valósul meg, hangsúlyozva a tudatos vásárlás és a sertéshús-fogyasztás fontosságát.

agrotrend.hu / MTI

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés