Hírek
Ösztönözni kell a sertéshús hazai fogyasztását!
A tavaly megjelenő afrikai sertéspestis korlátozta a magyar sertéshús exportját a harmadik világbeli piacokra.
– Elindult a tavaszi sertéshúsfogyasztás-ösztönző kampány, amelyet az agrártárca a sertéshús marketingjére szánt 440 millió forintos keretből támogat – mondta Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért felelős államtitkára csütörtökön sajtótájékoztatón Budapesten.
Feldman Zsolt: Fontos a belföldi fogyasztás ösztönzése – illusztráció: agrotrend.hu
Az államtitkár emlékeztetett: a tavaly áprilisban megjelent afrikai sertéspestis (ASP) korlátozta a magyar sertéshús exportját a harmadik világbeli piacokra, az így keletkezett többlet miatt is fontos a belföldi fogyasztás ösztönzése.
A sertéshús fogyasztása a 2010-es évi 15,7 kilogrammhoz képest 2017-ben 17 kilogramm volt, 7,7 %-kal nőtt.
– A sertéságazat a magyar mezőgazdasági kibocsátás értékének 8 %-át tette ki tavaly, a sertésállomány közel 2,9 millió, az anyakocák száma 178 ezer volt – tette hozzá.
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető-helyettese ismertette, hogy az április 30-ig tartó kampány
- az AM,
- az AMC és a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT)
szervezésében valósul meg, hangsúlyozva a tudatos vásárlás és a sertéshús-fogyasztás fontosságát.
agrotrend.hu / MTI