Hírek

Nem csak a koffein miatt isszuk a kávét

Átalakulóban van a kávépiac: már nem csupán a koffeinbevitelről szól a fekete frissítő fogyasztása, hanem egyre többen fordulnak a magasabb minőségű termékek felé, és tekintenek élményként a kávézásra Magyarországon is – foglalta össze az Euronews a piaci tapasztalatokat.

Megállapítják, hogy itthon a felnőttek 85 százaléka iszik rendszeresen kávét, naponta átlagosan 2,7 csészével – írja a Magyar Nemzet. A rendszerváltás előtt azonban nem volt különösebb kultúrája a kávézásnak, ami azzal is járt, hogy gyakran gyenge minőségű italokat fogyasztottak a magyarok, aminek nem adták meg különösebben a módját.

Az elmúlt harminc évben ugyanakkor sokat változott a helyzet, első körben az olasz termékek hódították meg a fogyasztókat, majd a régió többi országához hasonlóan nálunk is növekedésnek indult a prémium termékek iránti kereslet – akárcsak egy évtizeddel korábban a bor- és pálinkapiacon.

Fotó: MTI

Az Euronews megállapítja, hogy az elfogyasztott kávémennyiség nem nagyon változik, mégis, évente 6-8 százalékkal emelkedik az értékesítési forgalom, ami annak is köszönhető, hogy a kifejezetten magas minőségű nemzetközi kávémárkák egyre jobban teret hódítanak. Manapság mind több úgynevezett specialista kávéház is nyílik, mivel nagyobb igény van fogyasztói oldalról is a kávékülönlegességekre, és virágoznak a különleges kávékat kínáló pörkölőüzemek is.

Gávris Iván baristamester arról nyilatkozott, hogy az otthoni kávézáskor sem kell lemondani a minőségi élményről, de ez nem feltétlenül jár együtt a drágasággal. A szakember szerint az elkészítés módja az alapanyagnál is fontosabb, mivel a kávébab csak húsz százalékban határozza meg a kész ital minőségét. A kávéfőző további húsz százalékért felelős, a maradék hatvan százalék viszont a készítőn múlik.

Fotó: MTI

Arra is kitért, hogy ugyan nem túl jó hallgatni, ha a forró kávét szürcsöli a fogyasztója, azonban jól teszi, hiszen így lehet a leginkább kiélvezni a kávéban lévő több mint száz aromakomponenst.

A kávé a kőolaj után a második legnagyobb forgalmú nyersanyag a világon.

agrotrend.hu / Magyar Nemzet

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés