Hírek

Közel három tonna zöldség és gyümölcs fogyott az ösztönzőprogramban

Befejeződött a NAK és a francia partnerszervezete, az Interfel közös, zöldség- és gyümölcsfogyasztást ösztönző programjának második éve, amelynek során közel 3300 kg zöldséget és gyümölcsöt kóstoltattak a gyermekekkel.

2018-ban kezdődött el a Magyarországon és Franciaországban párhuzamosan zajló, a zöldség- és gyümölcsfogyasztást ösztönző program, amelyet itthon a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, ott pedig az Interfel koordinál. A hároméves kampány második esztendejének programsorozata 2019. áprilisában indult el, a záró workshopot pedig november 7-én tartották.

fotó: pixabay.com

Süle Katalin, a NAK Zala megyei elnöke az idei eredményeket is bemutató eseményen elmondta, anyaként, saját gyermekeit figyelve is látszik, hogy sikeres a program, nem csak a számok szerint. Úgy vélte, jó ötlet volt a kamara részéről ez a kezdeményezés. Ebben az évben a fővárosi, júniusi „Friss Zöldségek és Gyümölcsök Ünnepe” rendezvénysorozat mellett az országos roadshown 15 vidéki fesztiválon, továbbá az Auchan és a Tesco üzleteiben 62 alkalommal tartottak kóstoltatást.

– Az idei eseményeken közel 2600 kilogramm gyümölcsöt és több mint 500 kilogramm zöldséget kóstoltattunk meg a gyermekekkel, valamint 1,1 millió családos ember figyelmét hívtuk fel az egészséges étkezés fontosságára – tette hozzá Süle Katalin.

A NAK és a francia szakmaközi szervezet közötti együttműködést példásnak, modellértékűnek nevezte Mártonffy Béla, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara országos kertészeti és beszállítóipari osztályának elnöke.
– Ebben az évben idehaza a paprika, a paradicsom, a gomba, az alma, a meggy, a görög- és sárgadinnye, a sárgarépa, az uborka, a kajszi- és őszibarack voltak a kínálatban.

A program a gazdák egyetértésével és támogatásával zajlik, amely kettő célt valósít meg: gazdaságit és népegészségügyit. A gazdasági cél a minőségi hazai zöldség- és gyümölcstermesztés fejlesztése, a népegészségügyi pedig, hogy a hazai fogyasztás megközelítse a WHO által ajánlott napi 400 g-os mennyiséget.

A program segítségével a jövő generáció fogyasztói tudatosságát szeretnénk felépíteni. A Kárpát-medence különlegesen jó klímája hozzájárul ahhoz, hogy az itt termelt zöldségek és gyümölcsök nemcsak jó ízűek, hanem beltartalmilag is kimagasló értékűek – mondta.

Mint megjegyezte, a kamara szeretné elérni, hogy a magyar zöldség- és gyümölcstermelés mennyiségileg és minőségileg is növekedjen, amihez hozzájárulhat a most elindított országos öntözésfejlesztési program is. A mostani Vidékfejlesztési Programbeli pályázatok pedig a termesztéstechnológia, illetve a feldolgozottsági szint javítását segítették.

A remények szerint növekvő mennyiség „felvevői” hosszú távon a NAK-Interfel közös kampány célcsoportja, a most 4-14 éves gyermekek lehetnek, de a szervezők bíznak az utánuk következő generációk fogyasztási szokásainak megváltozásában is.

Mint Mártonffy Béla megjegyezte, a kamara szeretné, hogy ezért a program ne érjen véget 2020-ban, hanem tovább folytatva a 14-18 éves, valamint a 18 év feletti korosztállyal is (még jobban) megszerettessék vagy megkedveltessék a friss zöldségeket és gyümölcsöket.

agrotrend.hu / NAK

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés