Hírek

GFM: mintegy kétszázezer látogatóval sikeresen elindult az online árfigyelő rendszer

Sikeresen elindult 2023. július elsején az online árfigyelő rendszer, amelyet a Gazdasági Versenyhivatal a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) szakmai támogatása mellett hozott létre – közölte a GFM kedden az MTI-vel.

Kiemelték, az árfigyelő felületén az első két napban mintegy kétszázezren tájékozódtak az online rendszerbe bevont 62 termékkategóriába tartozó termékek nyilvántartott árairól.



Illusztráció: Agrotrend.hu / Pixabay

Az árfigyelő célja, hogy a piaci verseny fokozásán keresztül az árakat egyre lejjebb szorítsa, ezzel hozzájárulva a szankciós infláció mielőbbi letöréséhez, a családok megvédéséhez. Az első napok tapasztalata alapján megállapítható, hogy az árfigyelő hatékony rendszernek bizonyul, az érintett áruházláncok már több termék esetében is határozottan csökkentették áraikat – hangsúlyozták a közleményben.

A szaktárca közölte, az árak mérséklésén keresztül ezt a tendenciát erősítheti tovább a kormány azon intézkedése, miszerint a kötelező akciózás mértéke augusztus 1-től a jelenlegi 10 százalékról 15 százalékra emelkedik, miközben a kötelező akciózást a korábban árstopos termékekre is kiterjeszti azzal a megkötéssel, hogy ezen termékek esetében a kötelező kedvezményt a beszerzési árhoz viszonyítva kell biztosítani, hetente legalább két termékfajta esetében.

A kormány inflációellenes intézkedései működnek, az infláció júniusban akár 20 százalék alá is csökkenhet, ezzel jó esély mutatkozik arra, hogy a kormány határozott szándékának megfelelően a szankciós infláció hamarabb, már az év vége előtt egy számjegyűre csökkenjen – írják a közleményben.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) MTI-nek küldött közleményében kiemelte, hogy a magyar emberek kiemelkedő érdeklődést mutattak az árfigyelő iránt a szombati indulást követő első hétvégén. Szombaton és vasárnap mintegy 200 ezer egyedi látogató kereste fel a www.arfigyelo.gvh.hu címen elérhető honlapot. A látogatók az első hétvégén összesen mintegy 12,5 millió letöltést hajtottak végre az árfigyelő oldalon, és több mint 51 ezer alkalommal kerestek rá egy-egy konkrét termékre. Legtöbbször a tej, sajt, csirkemell, vaj, tojás szavakra kerestek rá a felhasználók – írja közleményében a GVH.

A hivatal hangsúlyozta, az árfigyelőbe adatokat szolgáltató kiskereskedelmi láncok is reagálnak egymás áraira, már az első napokban több termékcsoportban – például tojás, kenyér – árcsökkentéseket, különböző akciókat hajtottak végre, az egyik kiskereskedelmi lánc pedig kifejezetten az árfigyelő indulásával összehangolva csökkentette több mint 100 termékének a fogyasztói árát.

Mindez azt támasztja alá, hogy az árfigyelő nem csak az egyes termékek árának összehasonlíthatóságát biztosítja a fogyasztók számára, hanem hatékonyan járul hozzá a piaci verseny fokozásához, az árak csökkentéséhez, ezáltal pedig az infláció letöréséhez – írja közleményében a GVH.

agrotrend.hu / MTI

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés