Hírek

Érdekes fordulat várható a németországi diszkontáruház-láncok területén

Egy orosz élelmiszer kiskereskedelemmel foglalkozó hálózat németországi üzletek megnyitását tervezi.

A TSMarkt nevű vállalkozás az orosz Torgservis leányvállalataként terjeszkedne diszkont élelmiszer kiskereskedelem hálózatával Németországban.


A tervek szerint több mint 100 helyszínen fognak megjelenni – fotó: syfeed

Az orosz Torgservis vállalatnak 800 telephelye van az Urál-hegységtől keletre. Az áruházakban a termékeket általában raklapon és a termék saját kartondobozában állítják és kínálják az eladótérben, ami inkább egy raktárra emlékeztetheti a vevőket, mint egy áruházra.

Ez tulajdonképpen a klasszikus diszkont áruház koncepció, amivel a LIDl és az ALDI is megkezdte pályafutását.

Az ALDI és LIDL viszont már rég elbúcsúztak – legalábbis Németországban – ettől a koncepciótól, megváltozott az eladótér és jóval szélesebb a termékkínálat is mint korábban. Mindkét áruházláncban találunk már biotermékeket is, amivel a egészségtudatos irányba változó vevői igényekre válaszolnak az áruházláncok.

2018 év végén az is kiderült, hogy a LIDL a jövőben együttműködik majd a legnagyobb német biogazdálkodókat tömörítő szövetséggel, a Biolanddal.

A TS áruházakat elsősorban Németország keleti tartományaiban tervezik megnyitni, elsősorban a vidéki térségekben. Mecklenburg-Vorpommern, Szászország, Türingia, Sachsen-Anhalt és Brandenburg tartományokban és Berlinben is tervezik üzletek megnyitását. Az utóbbi városban található az orosz leányvállalat központja is.

A vállalat a németországi fejlesztések elején jár, egyelőre az áruházak helyszínének keresése zajlik, 800-1.200 m2-es helyszíneket keresnek, ami a másik két diszkontáruházhoz képest visszafogott területet jelent.

A vállalat tervei szerint 95%-ban saját márkás termékek értékesítését tervezi. A vállalat honlapja szerint már zajlik a munkaerő toborzás is.

agrotrend.hu / Benedek Borbála

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés