Hírek

Az idén nem adnak át egy kilométer autópályát sem

Az idén nem bővül tovább a hazai gyorsforgalmi úthálózat, a folyamatban lévő beruházások 2024-ben és 2025-ben fejeződnek be, viszont rengeteg felújítás lesz, amit a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. fog elvégezni.

Lecsengett a nagy autópálya- és autóútépítések időszaka Magyarországon, a megszűnő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. honlapján elérhető adatok szerint idén sok év után először nem bővül tovább a hazai gyorsforgalmi úthálózat – írja a vg.hu.


Fotó: magyarepitok.hu / Bernát Benjamin László

Miközben a beruházási stop miatt az állam részéről új projektek nem indulhatnak el, a folyamatban levő beruházások kivétel nélkül 2024-es és 2025-ös átadással számolnak:

  • az M6–Boly–Ivándárda 20 kilométeres autópálya-szakasz tervezett befejezése 2024. január
  • az M44-es autóút utolsó, befejező szakaszának Szentkirály és az M5-ös közötti átadására 2025 elejéig várni kell
  • az M85-ös gyorsforgalmi autóút Sopron országhatár és Fertőrákos csomópont közötti 4 kilométeres szakasza 2024 őszére készülhet el
  • Kaposvár megközelítése a még hiányzó 10 kilométeres látrányi elkerülő 2024 februári átadása után válik teljessé

A kormány 2025-re tűzte ki célul, hogy valamennyi megyei jogú várost beköti a gyorsforgalmi hálózatba. Csak az elmúlt években kapott összeköttetést Kaposvár, Békéscsaba, Szolnok, Eger, Szombathely, Sopron vagy Salgótarján. Zalaegerszeg és Esztergom azonban nem volt ilyen szerencsés, az M76-os megépítésére a NIF 2021 őszén visszavonta a közbeszerzést, az M100-as esetében pedig már ki volt hirdetve a nyertes kivitelező, ám a beruházási stop miatt mégsem indulhatott el a munka.

2010 óta megközelítőleg több mint 700 kilométerrel nőtt a hazai gyorsforgalmi úthálózat hossza Magyarországon.

A tavaly szeptember elsején 1237 kilométer gyorsforgalmi útszakasz üzemeltetését átvevő Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a munkát idén felújításokkal kezdi: az ígéretek szerint az M1-es, az M3-as és az M7-es autópálya 300-400 kilométeres hosszán végez szintre hozást. De nem csak rekonstrukciós munkálatokat, hanem bővítéseket is tervez a következő 35 évben. Elsőként az M1-es autópálya Bicske és Tatabánya közötti szakaszának kétszer három forgalmi sávra bővítését szeretné elindítani, amire 2023-ban kerülhet sor.

agrotrend.hu / Infostart

Tovább olvasom

Támogatók

 
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés