Hírek

A vásárlók most már valóban a minőségi áru mellett döntenek

Míg a vásárlók többsége a saját egészségének védelmével van elfoglalva, a koronavírus-járvány hosszabb távon megváltoztathatja a fogyasztói szokásokat. A kosarakba egyre több, valódi értéket képviselő áru kerülhet, míg a felesleges tulajdonságokért prémiumárat kérő márkák jelentősége csökkenhet.

Alaposan felpörgette a hazai élelmiszer-gazdaságot a koronavírus-járvány. A betegség megjelenése után szinte azonnal a többszörösére nőtt a kereslet a hazai boltokban, a liszt, a cukor és az élesztő mellett számos áruból igyekeztek bespájzolni a vásárlók. A gyártók próbáltak lépést tartani a megnövekedett kereslettel, a hirtelen megugró rendelések azonban néhány esetben komoly kihívás elé állították a feldolgozókat – írja a Magyar Nemzet.

fotó: pixabay.com

A járvány ugyanakkor az azonnali, rövidtávú hatása mellett hosszabb távon is átrendezheti a magyar élelmiszerpia­cot. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elemzése szerint a koronavírus a fogyasztói attitűdöket és a viselkedést is befolyásolja majd. A betegség okozta gazdasági nehézségek miatt sokan elveszítették munkájukat vagy fizetés nélküli kényszerszabadságon vannak, ezért a családi kasszákból is komoly összeg esik ki. A szerényebb jövedelmi viszonyok várhatóan a vásárlásokban is megjelennek, így a fogyasztók is jobban meggondolják majd, hogy milyen árut tesznek a kosarukba.

Míg korábban sokan felszínesen vásároltak vagy csak az ismert márkák termékeit választották, a járvány utáni időkben előtérbe kerülhet az értékközpontú vásárlás. Vagyis az eddiginél jóval nagyobb arányban döntenek majd a fogyasztók a valódi értéket közvetítő áruk mellett, míg más, felesleges tulajdonságokért nem hajlandók többet fizetni.

A NAK szakemberei úgy vélik, hogy míg jelenleg a vírus okozta bizonytalanság miatt az egészség fenntartása és a betegség kockázatainak minimalizálása prioritást élvez a fogyasztói döntésekben, hosszabb távon az értékközpontú vásárlás lesz a jellemző, és csökken a prémiumárat követelő márkák jelentősége.

Annak érdekében, hogy a neves gyártók a járvány után is megőrizzék a vásárlóközönségüket, a kamara elemzése szerint a márkáktól a betegség ideje alatt is felelősségteljes viselkedést, és a fogyasztók érdekeinek képviseletét várják el a vevők. Jó példa erre, hogy némely gyártó akcióival bevonja a fogyasztókat a vírus elleni küzdelembe.

Az élelmiszerpiac alakulását nagyban befolyásolhatja az is, hogy egyre nő az egészségtudatos vásárlók köre. A helyben termelt áru mellett előtérbe kerülnek a szezonális termékek. Míg ma a legtöbben még a helyi piacokon szerzik be ezeket az árukat, a jövőben a kiskereskedelmi láncokban is nagyobb teret kaphatnak a szezonális termékek.

agrotrend.hu / Magyar Nemzet

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Szakmai partner
Nyakas Farm
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés