Hírek

A koronavírus megreformálta az alkoholfogyasztási szokásokat

Nem tették le a poharat a tavaszi korlátozások alatt sem az alkohol szerelmesei.

A karanténidőszakban világszerte csak kisebb-nagyobb korlátozásokkal működhettek a bárok, éttermek, italkereskedők, ugyanakkor ez az alkohol forgalmára nem gyakorolt érdemi hatást – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara összefoglalójából.

fotó: pxhere.com

A kereslet leginkább átalakult, a többi italhoz és az élelmiszerekhez hasonlóan az alkoholt is interneten rendelte világszerte a legtöbb fogyasztó, a házhoz szállítás pedig új szokásokat alakított ki.

Habár a kézműves alkoholtartalmú és -mentes italok piaca viszonylag szűk, az igény az elmúlt időszakban jelentősen megnőtt. A prémium termékek felé főként azok a fogyasztók fordultak, akik anyagi veszteség nélkül átvészelték a járványhelyzetet, és a bárokban, éttermekben, kocsmákban elköltött jövedelmüket inkább a kiskereskedelmi forgalomban jóval olcsóbban beszerezhető, jobb minőségű italokra fordították.

A kijárási korlátozások hatására globálisan minden harmadik érintett csökkenteni szerette volna az alkoholfogyasztását, vagy végleg letenni az italt. Ez 14 millió embert jelent.

A karanténidőszak ugyanakkor nem fékezte az alkoholizmust, azok közül, akik megpróbáltak megszabadulni káros szenvedélyüktől vagy jelentősen csökkenteni az elfogyasztott ital mennyiségét, mindössze hat százalékuk járt eredménnyel. Ezzel szemben 18 százalékuk nemhogy csökkentette volna, inkább növelte a fogyasztást.

Noha az alkoholproblémákat nem győzte le a koronavírus, a legtöbb ember világszerte az egészségesebb italok és élelmiszerek felé fordult. A Covid–19 hatására a fogyasztók átértékelték saját és szeretteik egészségének fontosságát. Ennek hatására megnövekedett a vitamindús, természetes összetevőkből álló gyümölcslevek iránti igény.

fotó: pxhere.com

Tízből nyolcan gondolták úgy, hogy egészségesebb táplálkozásra térnek át a járványidőszak hatására.

A válaszadók túlnyomó többsége, nyolcvan százalékuk úgy vélte, a C-vitamin kulcsfontosságú az erős immunrendszer szempontjából, míg további 57 százalékuk a cukorfogyasztás mérséklését tűzte ki célul.

A járvány sehol sem kedvezett az italgyártóknak, ám a vásárlói szokások megváltozása új lehetőségeket is rejt számukra. A kiváló minőségű, környezeti szempontból fenntartható, egészséges és természetes italok közvetlen hozzáférhetősége és a vendéglátásban ebbe az irányba növekvő kínálat az előállítók előnyére fordíthatja a jövőben a kialakult helyzetet.

agrotrend.hu / Magyar Nemzet

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Szakmai partner
Nyakas Farm
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés