Hírek

A Coop Rally erősíti a bizalmat a termelők és a fogyasztók között

A Coop Rally – amelyet idén 16. alkalommal rendeznek meg – ráirányítja a figyelmet a hazai gyártásra és a magyar termékekre, és eközben erősíti a bizalmat a termelők és a fogyasztók között – mondta az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára kedden Budapesten sajtótájékoztatón.

Nobilis Márton közölte, a Coop társaság még 2006-ban indította útjára a magyar élelmiszer-előállítók és élelmiszer-feldolgozók tevékenységét bemutató országjárást, hogy támogassák a magyar élelmiszerek forgalmazását és fogyasztását. Az agrártárca mindvégig a kezdeményezés pártján állt – fűzte hozzá.


Fotó: MTI / Balogh Zoltán

Példaértékűnek nevezte, hogy a Coop-üzletlánc az idei rallyn az aszály által különösen sújtott keleti országrész 8 meghatározó gyártó- és forgalmazó-központján keresztül mutatja be a magyar élelmiszertermelés hagyományait és innovációit.

A Co-op Hungary Zrt. helyszínen kiadott közleménye szerint az idei Coop Rallyn, szeptember 7-8-án a kereskedelmi csoport beszállító és üzleti partnerei, valamint a média képviselői hat, Kelet-Magyarországon működő élelmiszeripari üzembe és a Coop csoport két tagvállalatának üzleteibe látogatnak el.

Nobilis Márton leszögezte: elkötelezettek amellett, hogy tovább nőjön a magyarországi termékek aránya a fogyasztásban. Ezt a célt szolgálja egyebek mellett a fogyasztók felvilágosítása, a magyarországi márkák népszerűsítése, például a Coop Rally segítségével. A növekedés pedig bevételi lehetőséget jelent a magyarországi beszállítóknak, segíti a munkahelyek megőrzését és a vállalkozások tovább lépési lehetőségét – közölte.

Az államtitkár egyúttal megjegyezte, egy iparág akkor lehet igazán sikeres, ha a hazai piacok mellett a nemzetközi porodon is helyt tud állni. Az élelmiszeripar széleskörű modernizációjához támogatásra van szükség.

Kiemelte, hogy 2014 és 2020 között magyarországi és uniós forrásból 468 milliárd forintnyi támogatás állt rendelkezésre. A 2021-2027-es támogatási időszak azonban még ennél nagyobb forrással tervez, a Vidékfejlesztési Programból 750 milliárd forintot különítettek el az élelmiszeripari fejlesztésekre.

Az élelmiszeriparban megvalósuló fejlesztések elsősorban a digitalizációt, a modernizációt, a hatékonyság növelését célozzák, valamint azt, hogy az ágazat minél nagyobb hozzáadott érték előállítására legyen képes – tette hozzá az államtitkár.

Pekó László, a Co-op Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke elmondta: a Coop Rallyba az idén csaknem 100 cég kapcsolódik be és közel 300 résztvevőre számítanak.  

Közölte, a Coop Csoport több mint 1400 településen, csaknem 2300 üzletben van jelen, csaknem 20 ezer embert foglalkoztat, a cégcsoport árbevétele tavaly 674 milliárd forint volt.

agrotrend.hu / MTI

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés