Hírek

900 tonna körül alakulhat az idei húsvéti fogyasztás

Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke elmondta: az éves szinten 230 milliárd forintos piacuk összértékben nagyjából stagnál. A húsvét jelenti általában az éves forgalom 5 százalékát, a decemberi csúcs pedig a teljes fogyasztás 25 százalékát.

A magyar fogyasztók egyharmada naponta eszik valamilyen édességet – írta a Store Insider. Egy átlagos hazai fogyasztó éves szinten 10-11 kg édességet fogyaszt, amelynek a harmada fagylalt, a harmada keksz, nagyjából a negyede csoki (ez volumenben fejenként 3 kilogramm) a kisebb kategóriákat: a cukorka, praliné, csipsz jelentik.

Nem maradtak készleten, raktáron a szezonális termékek, szemben 2020-al. A szegmensben stabil húsvéti keresletre számítanak. Elhangzott: marad a csokinyúl – csokitojás és egyéb figurák sorrendje. A fogyasztás mennyisége 900 tonna körül alakulhat.

Fotó: Adobe Stock

Bár a pandémiás hatások nincsenek jelen, ám kitört a háború, így súlyos nehézségekkel szembesül az édesipar is: számos alapanyag elérhetetlen, a végső bekerülési ár tervezhetetlen, a beszállítókkal az euro alapú elszámolást a fogyasztók felé nem lehet érvényesíteni – mondta el az elnök. A sajtóeseményen innovációkról is szó esett: a termékinnovációk egyik fő trendje, hogy nemcsak a technológia, de az ízek területén is léteznek újdonságok. Erre kevésbé ismert példa a 3 fő csokoládétípus mellett néhány éve hódítani kezdő negyedik, a „szőke csokoládé”, karamellizált fehér csokoládé. A trendet a hazai termékek is követik: pl. női csokoládé, vagy a liofilizált gyümölcsös csokoládé.

Szintén jellemző trend – hangzott el – hogy a technológiai fejlődésnek ma már nincsenek határai. Kezdve az idei ISM nyertes 3D-ben egyénileg kinyomtatható egyedi gumicukortól, a meghökkentő csokoládétáblákig, az átlátszó rágógumitól az aranyszínű bonbonbevonatig, vagy a cukormázhártyáról a desszertre simítható tigrismintás dekorációig minden megvalósítható, ami egyben azt is jelenti, hogy az impulzusváráslás egyik alapkövetelményét is képesek teljesíteni: valódi újdonságot tudnak kínálni.

Az édesiparban a húsvéti szezonra 3-4 hónapig készültek a gyártók és a kereskedők, ezért is volt nagy tragédia, hogy 2020-ban és 2021-ben gyenge volt a szezon, a járvány miatt kevesebbet találkoztak a családok. A magyar fogyasztó is elkezdte keresni a „mentest” és az egészséges termékeket. A cukros-édesítős arány most háromnegyed-egynegyed a piacon, legalábbis a polcokon ezt látni.

agrotrend.hu / Store Insider

 

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés