Keresés
Close this search box.
Keresés
Close this search box.

Hírek

900 tonna körül alakulhat az idei húsvéti fogyasztás

Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke elmondta: az éves szinten 230 milliárd forintos piacuk összértékben nagyjából stagnál. A húsvét jelenti általában az éves forgalom 5 százalékát, a decemberi csúcs pedig a teljes fogyasztás 25 százalékát.

A magyar fogyasztók egyharmada naponta eszik valamilyen édességet – írta a Store Insider. Egy átlagos hazai fogyasztó éves szinten 10-11 kg édességet fogyaszt, amelynek a harmada fagylalt, a harmada keksz, nagyjából a negyede csoki (ez volumenben fejenként 3 kilogramm) a kisebb kategóriákat: a cukorka, praliné, csipsz jelentik.

Nem maradtak készleten, raktáron a szezonális termékek, szemben 2020-al. A szegmensben stabil húsvéti keresletre számítanak. Elhangzott: marad a csokinyúl – csokitojás és egyéb figurák sorrendje. A fogyasztás mennyisége 900 tonna körül alakulhat.

Fotó: Adobe Stock

Bár a pandémiás hatások nincsenek jelen, ám kitört a háború, így súlyos nehézségekkel szembesül az édesipar is: számos alapanyag elérhetetlen, a végső bekerülési ár tervezhetetlen, a beszállítókkal az euro alapú elszámolást a fogyasztók felé nem lehet érvényesíteni – mondta el az elnök. A sajtóeseményen innovációkról is szó esett: a termékinnovációk egyik fő trendje, hogy nemcsak a technológia, de az ízek területén is léteznek újdonságok. Erre kevésbé ismert példa a 3 fő csokoládétípus mellett néhány éve hódítani kezdő negyedik, a „szőke csokoládé”, karamellizált fehér csokoládé. A trendet a hazai termékek is követik: pl. női csokoládé, vagy a liofilizált gyümölcsös csokoládé.

Szintén jellemző trend – hangzott el – hogy a technológiai fejlődésnek ma már nincsenek határai. Kezdve az idei ISM nyertes 3D-ben egyénileg kinyomtatható egyedi gumicukortól, a meghökkentő csokoládétáblákig, az átlátszó rágógumitól az aranyszínű bonbonbevonatig, vagy a cukormázhártyáról a desszertre simítható tigrismintás dekorációig minden megvalósítható, ami egyben azt is jelenti, hogy az impulzusváráslás egyik alapkövetelményét is képesek teljesíteni: valódi újdonságot tudnak kínálni.

Az édesiparban a húsvéti szezonra 3-4 hónapig készültek a gyártók és a kereskedők, ezért is volt nagy tragédia, hogy 2020-ban és 2021-ben gyenge volt a szezon, a járvány miatt kevesebbet találkoztak a családok. A magyar fogyasztó is elkezdte keresni a „mentest” és az egészséges termékeket. A cukros-édesítős arány most háromnegyed-egynegyed a piacon, legalábbis a polcokon ezt látni.

agrotrend.hu / Store Insider

 

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés