Gazdálkodás

Szántóföld

Kínai farmerek élő online közvetítéssel reklámozzák termékeiket

Kína mezőgazdasági termelői és forgalmazói interaktív élő közvetítéssel és rövid kisfilmekkel reklámozzák a termékeiket a városlakóknak. A rövidke videók akkora internetes szenzációt váltottak ki az országban, hogy a gazdák már több száz millió jüant keresnek azok segítségével.

A falusi születésű Jin Guowei-t 2018-ban még ellepték a különböző adósságok, így kénytelen volt Kína utcáin gyümölcsöket kínálni az arra tévedő turistáknak. Ma már hatalmas népszerűségnek örvend országában, mivel több mint 7,3 millió követővel rendelkezik a TikTok videós platform kínai változatán, a Douyin-on.MINDEMELLETT A BLOOMBERG BESZÁMOLÓJA SZERINT 2020-BAN 300 MILLIÓ JÜAN (46 MILLIÓ DOLLÁR, VAGYIS KÖRÜLBELÜL 14 MILLIÁRD FORINT) BRUTTÓ ÁRBEVÉTELE VOLT.

Egy másik mezőgazdasággal foglalkozó farmer, Guo Chengcheng a 2,5 millió Douyin követőjének közvetíti, ahogy betakarítja a termést földjein. Jelenleg élő közvetítésenként 50 ezer megrendelést fogad el, így bruttó árbevétele legalább havi 9 millió jüan.

A kínai videómegosztó platformon befutó gazdák sikerességéhez a koronavírus-járvány terjedése ellen hozott korlátozások is jelentősen hozzájárultak. Ennek következtében az élelmiszerek online értékesítése igencsak népszerűvé vált, a közösségi oldalak pedig olcsó megoldást biztosítottak a kisüzemi gazdálkodók számára, hogy sikeres vállalkozást alakítsanak ki.

Mindemellett az e-kereskedelem szakemberei szerint a mezőgazdasági munkát közvetítő felhasználók sikerének egyik oka, hogyA NÉZőK, AKIK FőLEG METROPOLISZOKBAN ÉLNEK, NAGY ÉRDEKLőDÉST MUTATNAK A TERMÉSZET IRÁNTI TARTALMAKÉRT.Továbbá a Kínában korábban regisztrált élelmezésbiztonsági problémák miatt a városi lakosok gyakran bizalmatlanok a hagyományos piacokkal szemben, így hamarabb vásárolnak a termelési folyamatot online bemutató gazdáktól.

A Kínai Mezőgazdasági Egyetem kutatói szerint 2025-re a vidéki, e-kereskedelemben dolgozók létszámhiánya drasztikusan, 61,3 százalékkal nő 3,5 millió főre – vagyis ennyien fognak hiányozni a szektorból. Ezt a növekedő hiányt pedig a különböző videómegosztó platformoknak szándékukban áll betölteni – derült ki a Bloomberg beszámolójából. 

agrotrend.hu / origo.hu

Tovább olvasom

Támogatók

 
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés