Keresés
Close this search box.
Keresés
Close this search box.

profimagazin

Technika

Iparágvezető váltóhatékonyság egy sokoldalúan használható kompakt szántóföldi erőgépben

A New Holland 2019-ben tovább bővítette népszerű T5 traktorpalettáját. A gyártó géppalettájának elmúlt években mutatott töretlen fejlődését vizsgálva bátran kijelenthetjük, hogy a T5 traktorcsalád hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt néhány esztendőben.

A New Holland legújabb fejlesztésű csoport PowerShift váltójával szerelt Dynamic Command váltóművének tervezésekor és megalkotásakor alapvető cél volt, hogy a rendelkezésre álló sebességcsoportok a különféle nehezebb és könnyebb szántóföldi feladatok során vagy közúti szállítás esetében egyaránt a legideálisabb átfedést biztosítsák. A három sebességcsoporttal rendelkező, csoportonként 8 fokozattal bíró dupla kuplungos Dynamic Command sebességváltó hatékonyabb üzemanyag-felhasználást és továbbfejlesztett automata funkciókat is kínál.

Mindenes T5 erőgépek

Az alacsony kabinmagasság, az optimális tengelytáv és a mellső kerekek nagy befordulási szöge (55 fok) különösen mozgékonnyá és sokoldalúan használhatóvá teszik ezeket a kompakt szántóföldi kategóriába sorolható erőgépeket. Egy T5 erőgép kiválóan teljesít és igen hatékonyan használható szántóföldön, országúton, állattartó telephelyen vagy a legkülönfélébb ültetvényeken felmerülő feladatok elvégzésére egyaránt.

Dupla kuplungos hatékonyság

A Dynamic Command egy olyan váltómű amely kettő különálló kuplungszerkezetet használ a páros illetve a páratlan számú sebességfokozatok kapcsolásakor. A kettős tengelykapcsoló technológiáját először az 1980-as években használták a motorsportokban, majd ezután a személyautó iparban is egyre szélesebb körben kezdték el alkalmazni. A technológia immáron elérhető a New Holland traktorokban is. A motorsportban a fokozatváltások közben történő sebességvesztés kiküszöbölése indokolta ezt a fejlesztést, de ugyanolyan hasznos a mezőgazdaságban is, a hajtás elvesztésének megakadályozására. Egy szemléletes hasonlattal élve a kettős tengelykapcsoló úgy működik mint ahogyan két atléta dolgozik együtt váltófutás közben. A váltóbot átadása előtt az induló futó fokozatosan felgyorsul, a bot pedig pontosan abban a pillanatban kerül át egyik kézből a másikba amikor két futó már azonos sebességgel halad előre.

Intelligens sebességváltás

Az IntellShift rendszer úgy szabályozza a fokozatok kapcsolását, hogy folyamatosan figyeli az aktuális motorfordulatot és a váltómű be- és kimenő tengelyének fordulatát is, így biztosítva az egyenletes és lágy kapcsolásokat még fagyos reggeleken is.

Automata funkciók egész sora

A kérhető opciók között újdonságnak számít a Brake To Clutch funkció, ami azt jelenti, hogy amint a gépkezelő a fékpedálra lép, a váltómű megszakítja az erőátvitelt, vagyis „bekuplungol”. Hasznos lehet, amikor sokszor kell megállni, majd újra elindulni, például homlokrakodóval történő munka során vagy szállításkor. Automata váltófunkcióval az adott alkalmazásnak megfelelően a gépkezelő beállíthatja, hogy az automatika meddig engedje esni a motorfordulatot, mielőtt visszavált. Az automata szántóföldi és országúti üzemmód használatakor a rendszer fenntartja a beállított célsebességet és abba a fokozatba kapcsol, ahol a legideálisabb az üzemanyag-fogyasztás. Egy T5 Dynamic Command-ban ülő gépkezelő kiválaszthatja, hogy az irányváltás mennyire legyen agresszív. A lágy beállítás az általános szántóföldi munkálatokhoz ajánlott, a standard beállítások a mindennapi munkák elvégzéséhez, a legagresszívabb beállítás pedig a sok irányváltást igénylő homlokrakodóval végzett munkákhoz.

Nagyobb lökettérfogatú erőforrás és tágasabb kezelői környezet

A vadonatúj Stage V kompatibilis 4,5 literes lökettérfogatú NEF motorok szolgáltatják azt a masszív teljesítményt (110, 120, 130 vagy 140 LE modelltől függően), ami egy igazán erőteljes erőgéppé teszi a T5 DC-t. A Common Rail motorok nagyobb forgatónyomatékuknak, nyomaték rugalmasságuknak és precíz vezérlésüknek köszönhetően közvetlenebb módon reagálnak azokra a terhelés változásokra, amelyek jellemzően érik az erőgépeket szántóföldi vagy akár országúti alkalmazások során. A közös nyomócsöves technológia másik igen lényeges előnye az alacsony fajlagos üzemanyag fogyasztás, a hengerenkénti 4 szelep pedig garantálja az intenzív gázcserét. Az erőforrások már 1800-as percenkénti motorfordulaton elérik maximális teljesítményüket és utána azt stabilan tartják is, ez ideális üzemeltetést jelent szántóföldi vagy országúti feladatokhoz egyaránt. Az új Stage V. erőforrások 40%-kal kevesebb kormot
bocsájtanak mint az előd Tier4B motorok. A New Holland T6-os traktorokról átemelt tágasabb rugózott kabin pedig az alsó-középkategóriában új etalont teremt komfortfokozat terén.

Az új T5 DC traktorokat ugyanakkor nem csak tágasabb kabinja és korszerű sebességváltója emeli ki a T5 traktorcsaládból hanem tengelytávolsága (2490 mm) és üzemi pótsúlyozott tömege is. Ezen kulcsfontosságú mérőszámokat figyelembe véve a korábbi T6000-es erőgépcsalád igen közkedvelt 4-hengeres motorral szerelt tagjaival (pl.: T6020 Elite) sorolható egy kategóriába.

Rugózott kabinnal és első híddal

Minden T5-s modell szerkezetileg könnyű, de erős mellső híddal rendelkezik, hogy teljes mértékben kihasználható legyen a homlokrakodó vagy a függesztés. Ha nagy sebességnél sem akarunk lemondani a maximális kényelemről, válaszható a TerraglideTM rugózott első híd, amely megvédi a gépkezelőt a felesleges rázkódástól. Az új generációs rugózási rendszernek köszönhetően a kerék a talajjal folyamatosan érintkezik, így a gép vonóereje folyamatosan ideális. A beépített alapfelszereltségnek számító Comfort RideTM rugózott kabin a gépkezelőt érő rázkódást a negyedére csökkenti.

Ideális választás a legtöbb gazdaságba

A New Holland és a kizárólagos hazai importőre az Agrotec Magyarország Kft. elsősorban olyan kisebb és közepes méretű gazdaságoknak ajánlja az új T5 Dynamic Command erőgépeket ahol elsődleges kiválasztási szempontnak számítanak a legmagasabb igényt is kielégítő professzionális technológiai megoldások, valamint az ebben az erőgép kategóriában eddig nem megszokott komfortfokozatot illetve gazdaságos üzemanyag-fogyasztást várnak el a traktortól. A T5 DC a lehető legideálisabb választás abban az esetben is ha homlokrakodót szeretnének rászerelni, vagy a gép rendszeresen üzemeltet TLT hajtást igénylő munkagépeket (pl. bálázó) illetve sokat kell közúti szállítást végezni vele.

T5 DC erőgépek a hazai forgalmazó piacbevezető akciójának keretében igen kedvező ár/érték aránnyal érhetőek el!

Az Agrotec Magyarország Kft. aktuális ajánlataiért keresse gépértékesítő kollégáinkat.

Molnár István
New Holland termékmanager
Agrotec Magyarország Kft.

profimagazin.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés