Keresés
Close this search box.
Keresés
Close this search box.

profimagazin

Fokozatmentes és a jövőben még könnyebben fordul!

Deutz-Fahr 5115DS TTV ültetvénytraktor gyorsteszt – A cikk a Profi Mezőgazdasági Gépmagazin 2020/1. számában jelent meg.

Alig egy évvel az első bemutatkozása után a Deutz-Fahr új fokozatmentes sebességváltóval szerelt, keskeny nyomtávú 5 DV, DS és DF traktorok teljes választékát kínálja. A kormányzott hátsó tengelynek köszönhetően a jövőben még könnyebb lesz vele a manőverezés!

A Deutz-Fahr 5. sorozata most mindhárom változatban — DV, DS és DF — rajthoz áll, fokozatmentes sebességváltóval és új vezetőfülkével. Fotók: Wilmer, a gyártó felvétele (2)

Ami a traktor műszaki felépítését illeti ott van a teljesen új négy­oszlopos vezetőfülke, a 4. környezetvédelmi osztályba tartozó túlnyomás alatt álló rendszerrel hidro-szilent blokkokra helyezve, „hatalmas” ajtókkal és teljesen egyenes padlóval.
Másrészt ott van a fokozatmentes sebességváltó. A saját fejlesztésű Same Deutz-Fahr T3500 CVT aktív álló helyzettel ugyanúgy meggyőző, mint a kiegyensúlyozott motor-sebességváltó vezérlés, két tempomattal, stb. Ehhez jön a három TLT fordulatszám (540/540E/1000), valamint egy opcionális útarányos TLT — nagyon jó!

„Nagyon jó” — ezt lehet elmondani az új hidraulika opciókról is, melyeket az új 5 TTV traktor kínál. Az alapfelszereltséghez tartozó axiáldugattyús szivattyú teljesítménye bőséges 100 l/perc, 1850/perc motorfordulatszámnál! A maximum 9 különálló hidraulika vezérlőszeleppel (5 hátsó és 4 has alatti), valamint a 2600 daN hátsó emelési kapacitással minden munkahelyzet teljesíthető. Különösen azért, mivel a vezérléshez is minden opció rendelkezésre áll: maximum öt hidraulikaszelep (amelyek közül az egyik proporcionális vezérlésű!) működtethető önmagában a „MaxCom” multifunkciós kartámasz multifunkciós karjával.

Szélesebb fellépő, sima padló, nagy ablakfelületek, lengő kormánykerék: az új vezetőfülke nem hagy kívánnivalót maga után.

 

Logikus, hogy a motorháztető alatt nagyon szűk a hely. Elöl az üzemanyagtartály, hátul a részecskeszűrő a motor felett.

 

Az első tengely egyedi kerékfelfüggesztéssel és rugózással felülmúlhatatlan. Különösen azért, mert szintszabályozást, valamint billenéssel szembeni és oldalstabilizációt is kínál.

 

Még egy újdonság ebben a kategóriában az egyedi kerékfüggesztéssel rendelkező első tengely. Ez nemcsak szintszabályozást, hanem billenéssel szembeni és oldalstabilizációt is kínál. És természetesen elöl is találhatók belső tárcsafékek. A hátsó tengelyen lévő tárcsafékekkel és az összkerékhajtás kapcsolásával együtt így mindig van egy igazi, négykerékre ható fék, optimális fékerő eloszlással.
Ha már a hátsó tengelynél tartunk, az a ta­valyi Agritechnica kiállításra érkezett teljesen újan a szélesebb 5 DF, kormányzott hát­só tengellyel (lásd alább „A jövőben hátul is kormányzott” részt).
A Deutz-Fahr szerint a tengelycsonkkormányzás maximális aláfordulási szöge 18° lesz (380/70 R 24 gumiabroncsokkal), és ez 28%-kal javítani fogja a Deutz-Fahr szerint már amúgy is nagyon jó manőverezési képességet.

 

A műszerfalba integrált külön kezelőpanelen keresztül a járművezető a legkülönfélébb kormányzási módok közül választhat: a proporcionális négykerék kormányzás mellett itt van például a késleltetett hátsókerék kormányzás. Ez biztosítja, hogy a növényi sorokban végzett kormányzási korrekciók végrehajtásakor ne merüljön fel probléma a munkaeszköz vezetésével. Másrészről például ak­tiválható a „kutyamenet”, ami alkalmas az oldalsó lejtőn történő sodródás kompenzálására, vagy lehetővé teszi a talajkímélő haladási módot a nyomvonalak eltolásával. 20 km/h feletti közúti közlekedés esetén biztonsági okokból a hátsó tengely kormányzása automatikusan kikapcsolódik.

 

A joystickkal ellátott kartámaszba épített vezérlőpulton minden lehetőség megtalálható. Ez finom dolog, különösen a szőlőtermesztés és a gyümölcstermesztés összetett munkagépkombinációi esetén.

 

Végül már csak az árakról kell beszélnünk: Az általunk tesztelt 5115DS TTV traktor alapfelszereltséggel 99 650 euróval szerepel a listán (minden ár nettó ár). Ehhez jön a teljes hidraulika berendezés az összesen nyolc hidraulikaszeleppel elöl és hátul.

Ezenkívül a traktor mellső függesztő szerkezettel és front TLT-vel, valamint rugózott első tengellyel, 4. környezetvédelmi kategória túlnyomás alatt álló rendszerű vezetőfülkével, és a teljes LED világítási csomaggal rendelkezett. Ez 124 220 euró listaárhoz vezet. Lapzártakor nem volt nem volt adatunk arról, hogy az új kormányzott hátsó tengely mennyibe fog kerülni.

 

JÖVŐBEN HÁTUL IS KORMÁNYZOTT

A jövőben a Deutz-Fahr 5-ös sorozatának szélesebb „DF” változatához hátsó kormányzás is rendelkezésre fog állni, ami tovább javítja a manőverezhetőséget. A vezérlés a műszerfalba integrált panelen keresztül történik. „Auto” módban a négykerekű kormányzás például csak akkor aktív, amikor a függesztő szerkezet kiemelt állapotban van.

A kerekek maximális aláfordulási szöge 18°, ezáltal a fordulási kör a Deutz-Fahr adatai szerint további 28%-kal csökken!

Szerző: Profi/Hubert Wilmer

agrotrend.hu – Profimagazin

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés

Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'koikaam_mlb_menu' not found or invalid function name in /home/agrotre/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 324

Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'koikaam_mlb_menu' not found or invalid function name in /home/agrotre/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 324