Gépesítés

Technika

Nő AZ ÚJ LOADALL GÉPEK TELJESÍTMÉNYE, TÖBB MODELL MEGKAPJA A DUALTECH VT SEBESSÉGVÁLTÓT

A JCB piacra dobja a Loadall teleszkópos rakodók erősebb, a Euro Stage V kibocsátási előírásoknak megfelelő motorokkal felszerelt, új sorozatát, valamint további modellekben is elérhetővé teszi az egyedülálló DualTech fokozatmentes sebességváltót.

Ez a több szakmai elismerést is elnyert sebességváltó, amely az alacsony sebességnél alkalmazott hidrosztatikus meghajtást a magasabb sebességtartományban mechanikus, közvetlen meghajtással kombinálva a teljesítmény és a sokoldalúság optimális párosát kínálja, már nem csak a felsőkategóriás Loadall III sorozat sajátja: mostantól egyre több mezőgazdasági és ipari felhasználó számára válik elérhetővé. A DualTech VT sebességváltó ezentúl az AGRI Super változatokhoz, valamint a legkisebb teljes méretű Loadall géphez, az 532-60 modellhez is rendelhető.

Az új, nagy platformos Loadall sorozat felfrissítése a következőkből áll:

  • AGRI, AGRI Super, AGRI Xtra felszereltségek már 109 Le, 130 Le és 150 Le kimenő teljesítménnyel
  • A DualTech VT további modellekben érhető el, köztük az új 532-60 AGRI Superben is
  • 40 km/h végsebesség alapfelszereltségként a 6, 7 és 9,5 méteres modellekben
  • Az új Auto Stop rendszer leállítja az alapjáraton hagyott motort, ezáltal csökkenti az üzemanyag-pazarlást

A JCB mezőgazdasági ágazatának ügyvezető igazgatója, John Smith a következőket mondta az újdonságokról: „A DualTech VT a felsőkategóriás mezőgazdasági Loadall termékcsaládunk rendkívül sikeres és népszerű sebességváltója, melyet most a mezőgazdasági vállalkozások még szélesebb köre számára teszünk elérhetővé az AGRI Super felszereltségi csomagban és a 2020 elején bemutatott 3,2 tonnás, 6 méteres 532-60 modellünkben.

„A felhasználói tapasztalatok és a LiveLink távfelügyeleti rendszerünk adatai egyaránt megerősítették, hogy ez az egyedülállóan sokoldalú és remek képességekkel rendelkező sebességváltó növeli a termelékenységet és javítja az üzemanyag-hatékonyságot. Kényelmesen használható és valóban egyszerre kínálja a hidrosztatikus és a terhelés alatt kapcsolható (powershift) hajtóművek összes előnyét”.

Új Stage V motorok

A legújabb JCB Loadall rakodókat 4,8 literes JCB 448 DieselMAX motorok működtetik, melyek egy kompakt kipufogógáz-utánkezelő rendszernek köszönhetően megfelelnek az EU Stage V kibocsátási előírásainak és az AGRI, AGRI Super és AGRI Xtra felszereltségi szintek teljesítménykövetelményeinek.

Az AGRI modellekben a motor teljesítménye változatlanul 109 Le (81 kW), a nyomaték pedig 516 Nm. Az AGRI Super verziók 5 Le-vel (4 kW-tal) megnövelt, 130 Le (97 kW) teljesítményt és 550 Nm nyomatékot adnak le, és az AGRI Xtra modellek motorja is erősebb lett 5 Le-vel (4 kW-tal), így eléri a 150 Le (112 kW) teljesítményt, míg a csúcsnyomaték 7%-kal, 600 Nm-re nőtt, így a motor élénkebbé is vált.

John Smith ezzel kapcsolatban a következőket mondta: „Azért fejlesztettük tovább ezeket a már bizonyított motorokat, hogy megfeleljenek a legújabb, szigorúbb EU részecske-kibocsátási és NOx-előírásoknak. A folyamat eredményeképpen el tudtuk hagyni a kipufogógáz-visszavezetést (EGR) és a változó geometriájú turbófeltöltőt, mely utóbbit egy egyszerűbb, elektronikus vezérléssel ellátott wastegate turbóra cseréltünk.

A teljesítmény és a szervizkövetelmények viszont nem változtak. A fejlett, kombinált SCR és DPF kipufogógáz-kezelési technológia továbbra is kényelmesen elfér a motorháztető alatt – a kipufogócső-vég helyére egy áramvonalas szellőzőnyílás került, ennek köszönhetően a Loadall vezetőfülkéjéből nyíló, kategóriájában élenjárónak számító körkörös kilátás valamivel még jobb is lett, mint korábban volt.”

A DieselMAX motor hatékony üzemanyag-felhasználási tulajdonságai hozzájárulnak az utókezelési igények minimalizálásához és a kedvező üzemanyag-fogyasztáshoz, melyet tovább javít az új Auto Stop funkció, amely alapjáraton egy idő után leállítja a motort az üzemanyag-pazarlás megelőzése érdekében.

A Loadall modellkínálat

A továbbfejlesztett modell- és felszereltség-kínálat a JCB Loadall 532-60 AGRI típussal indul, amely továbbra is egy 109 Le (81 kW) teljesítményű motorral rendelkezik, azonban megkapta a JCB 40 km/h-ás négyfokozatú TorqueLock 4, terhelés alatt kapcsolható hajtóművét, amely nyomatékváltó-reteszeléssel is rendelkezik a hatékonyabb közvetlen meghajtás érdekében.

Ehhez a modellhez csatlakozik az új 532-60 AGRI Super, amely 130 Le (97 kW) motorral és DualTech VT hidro-mechanikus sebességváltóval rendelkezik, így most először válik elérhetővé a kis és közepes méretű állattartó üzemek számára az egyenletes és pontos, kis sebességű hidrosztatikus hajtás és az energiahatékony mechanikus hajtás kombinációja.

A teljesítmény-skála csúcsán az ömlesztett anyagok mozgatására alkalmas 560-80 AGRI Super áll, amely hagyományos, négyfokozatú sebességváltóval rendelkezik, azonban az új, csúcskategóriát jelentő AGRI Xtra változatban a 150 Le-s (112 kW-os) motorhoz a JCB megszokott, hatfokozatú AutoShift sebességváltója vagy a fokozatmentes DualTech VT is választható.

A kínálat minden további modellje – az 538-60, az 532-70, az 542-70 és az 536-95 – a következő változatokban rendelhető: AGRI 109 Le (81 kW) JCB TorqueLock 4 sebességváltóval; AGRI Super 130 Le (97 kW) négyfokozatú Powershift, hatfokozatú AutoShift vagy DualTech VT meghajtással; valamint AGRI Xtra, amely a 150 Le-s (112 kW-os) motort kombinálja a hatfokozatú AutoShift vagy DualTech VT hajtásrendszerrel.

Az 542-70 és az 536-95 modellek AutoShifttel felszerelt AGRI Super és AGRI Xtra változatai Sway modellként hidraulikus alvázszint-kiegyenlítéssel rendelkeznek az egyenetlen talajon, kinyújtott gémmel végzett biztonságosabb munkavégzés érdekében, ezenkívül a négyfokozatú Powershift sebességváltóval szerelt AGRI Super változat új sebességváltó/tengely kombinációjának köszönhetően a 40 km/h végsebesség most már alapfelszereltség mindegyik 6, 7 és 9,5 méteres modellnél, hogy gyorsabban tudják megtenni a telephely és a munkahely közötti utakat.

Alapfelszereltség és opciók

Mindegyik Loadall III sorozatú rakodóban alapfelszereltség az üléssel egybeépített joystick vezérlő, mely kiemelkedő komfortot és kényelmet nyújt a minden irányba tökéletes kilátást, logikus kezelőszerv-elrendezést és bőséges belső teret kínáló Command Plus vezetőfülkében.

A légkondicionáló az AGRI és AGRI Super változatok esetén opcionális, az AGRI Xtra modelleken pedig az alapfelszereltség része, és kiegészíthető automatikus hőmérséklet-szabályozással is.

Az AGRI Super felszereltségi szint tartalmazza a gém menet közbeni rángató mozgását csillapító JCB Auto Smooth Ride Suspension rendszert, emellett opcionálisan akár 11 db LED munkalámpával is felszerelhető, hogy éjjel is nappali fényviszonyok lehessenek a gép környezetében – az AGRI Xtra felszereltségi szint ezt már alapból tartalmazza, csakúgy, mint a részlegesen önzáró differenciálművel ellátott első tengelyt, a szennyeződéstől és portól védő burkolatokat a gémtoldatok között, valamint − a 7 méteres és 8 méteres változatok esetén − a központi hátsó zsírzópontokat.

John Smith hozzátette: „Az AGRI felszereltségek és a motorteljesítmények összehangolásának és a modellváltozatok leegyszerűsítésének köszönhetően a mezőgazdasági és az ipari felhasználók egyszerűebben megtalálhatják az emelési kapacitás és magasság, a teljesítmény és a teljesítőképesség, valamint a funkciók és az opciók igényeiknek és költségvetésüknek legmegfelelőbb kombinációját.

A mostantól szélesebb körben elérhető DualTech VT sebességváltóval egyre több ügyfelünk használhatja ki ennek a rendkívül hatékony és sokoldalú, felhasználóbarát hajtástechnológiának az előnyeit, vagyis a teleszkópos rakodók piacán elérhető egyetlen hidromechanikus sebességváltót, amely alacsony sebességnél hidrosztatikus precizitást, magasabb sebesség esetén pedig mechanikus közvetlen meghajtást biztosít, így sokkal többet nyújt, mint a megszokott, hidrosztatikus váltóval szerelt teleszkópos rakodók.

JCB Loadall III sorozat Stage V

Motor:            4,8 literes JCB DieselMAX

Kibocsátás:    EU Stage V – egyetlen DPF/SCR egység a motorháztető alatt

Teljesítmény:             Agri Xtra – 150 Le (112 kW)

                        Agri Super – 130 Le (97 kW)

                        Agri – 109 Le (81 kW)

Sebességváltók:       

DualTech VT – 40 km/h több üzemmódos, hidrosztatikus működés 19 km/h sebességig, automatikus háromfokozatú közvetlen meghajtás a végsebességig

AutoShift 6 – 40 km/h hatfokozatú kézi/automatikus, terhelés alatt kapcsolható, nyomatékváltó reteszeléssel

Powershift 4 – 40 km/h négyfokozatú kézi, terhelés alatt kapcsolható (560-80 – 33 km/h vagy 37 km/h, abroncstól függően)

TorqueLock4 – 40 km/h 4 fokozatú kézi, terhelés alatt kapcsolható, nyomatékváltó reteszeléssel

(X)

 

 

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés