4x4
Technika
Nagyteljesítményű luxus: bemutatjuk a modellfrissítésen átesett új BMW X5 M Competition-t és az új BMW X6 M Competition-t
A BMW nagyteljesítményű luxusszegmensben elérhető Sports Activity Vehicle és Sports Activity Coupé modellpárosa, a BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition magasabb fokozatba kapcsol mind a menetteljesítmény, a megjelenés és digitalizáció terén. A frissítésen átesett modellpáros 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával felvértezett, új V8-as benzinmotorral, 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítménnyel lesz elérhető. A Wallis Motor kínálatában a modellek jelenleg konfigurálhatók, később pedig a Wallis Motor Pest Hungária körút 95. szám alatti, illetve a Wallis Motor Duna Könyves Kálmán körút 5. szám alatti kereskedéseiben lesznek elérhetők.
48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia
Besenszky Adrián, a Wallis Motor Pest product genius kollégája elmondta, hogy az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition a bajor prémiumgyártó az első nagyteljesítményű luxusszegmensbe tartozó modelljei, melyek 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával szereltek. A nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó házába épített elektromos motor 9 kW / 12 lóerő teljesítmény-többlettel és akár 200 Nm plusz forgatónyomatékkal képes besegíteni a hajtásba, miközben indítógenerátorként is funkcionál. A mild-hibrid technológia működéséhez szükséges energiát egy 48 Volt kapacitású, motortérbe épített akkumulátor tárolja, amely a lassulás és fékezés közben felszabaduló energiák folyamatos visszatáplálásával töltődik újra.
A hajtáslánc-technológia szíve egy 4.4 liter hengerűrtartalmú, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, számos új, modern fejlesztéssel szerelt új V8-as benzinmotor. 750 Nm csúcs forgatónyomatékát percenkénti 1 800 és 5 800 főtengely-fordulat között adja le, percenkénti 6 000 főtengely-fordulatnál pedig 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítmény áll a vezető rendelkezésére. Mindkét modell 3,9 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. Mindeközben a technológia új katalizátora a benzinmotor károsanyag-kibocsátási értékét is tovább javítja.
Új automataváltó, továbbfejlesztett M xDrive intelligens összkerékhajtás, aktív M differenciálmű
A motor erejét egy Drivelogic-kal dolgozó, új nyolcfokozatú, újrahangolt beállítással és precízebb váltási reakcióval bíró M Steptronic automataváltó továbbítja. Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition vezetési élményét a hajtáslánchoz igazított, továbbfejlesztett, a hátsó tengelyen aktív M differenciálművel együtt dolgozó M xDrive intelligens összkerékhajtás is fokozza.
Magával ragadó menetteljesítmény a tökéletesen beállított futóműnek köszönhetően
Besenszky Adrián kiemelte, hogy a karosszéria vázának és a futómű bekötési pontjainak kivételes feszessége garantálja a menetdinamika, az agilitás és a mérnöki precizitás BMW M modellekre jellemző egységét. A menetkomfortot emellett a spirálrugó- és lengéscsillapító-rendszerek tökéletes beállítása biztosítja. Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition alapfelszereltségének az adaptív M Professional futómű is része, az M Servotronic kormánymű módosított áttétele még precízebb irányíthatóságot eredményez. A BMW M féktechnológia M-specifikus hangolás szerint, szorosan együttműködik az integrált fékrendszer legújabb generációjával, amely így kétféle fékpedál-beállítási lehetőséget tesz lehetővé.
A hajtáslánchoz igazított, továbbfejlesztett M xDrive intelligens összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű a dinamikus menetstabilizáló rendszer mellett immár a hajtásfüggő kipörgés-korlátozással is szorosan együttműködik. A továbbfejlesztett technológia így még gyorsabban és még pontosabban képes reagálni a megváltozott forgalmi szituációkra, mialatt még jobb tapadást garantál.
Exkluzivitás és minden korábbinál magabiztosabb megjelenés
Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition formanyelvének leghangsúlyosabb részlete a modellpáros frontrésze. Az első fényszórók mindkét esetben mátrix LED-technológiával, adaptív vezérléssel és BMW Selective Beam vakítás-mentes távolságifény-asszisztenssel dolgoznak. A vese alakú BMW hűtőrácsok teljesen fekete kontúrt viselnek, vízszintesen meghúzott lamellákkal és megnövelt márkaemblémával. Sőt mi több, a BMW hűtőrácsok és az első lökhárító központi légbeömlő nyílása egyetlen nagyméretű, fekete „X” motívumot formáz.
A Wallis Motor Pest product genius kollégájának ismertetése szerint a hátsó lökhárító sportos kialakítását mindkét modellnél határozott méretű diffúzorbetét nyomatékosítja, kifinomult szegélyt képezve a sport kipufogórendszer BMW M modellekre jellemző, dupla ikervégződéseinek is. A készítők a BMW X5 M Competition száloptikás hátsó lámpáinak és féklámpáinak fénydizájnját vízszintesen, jellegzetes „X” motívumot alkotva álmodták meg.
Széles körű, intelligens vezetéstámogató rendszerek
Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition kényelmét és biztonságát az automatizált járművezetést és parkolást támogató rendszerek széleskörű újításai emelik új szintre. A Wallis Motor Pest product genius kollégája kiemelte, hogy a továbbfejlesztett megoldások között van az alapfelszereltségként kínált frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. Az opcionális extrafelszereltségek között az automata sebességkorlátozás-asszisztens, a kiszállás-figyelmeztető funkció, az aktív navigáció, az útvonalfüggő sebességvezérlés, a bizonyos piacokon elérhető KRESZ-jelzéseket felismerő rendszer, a vészfék-asszisztens, a sávváltást segítő rendszer és a forgalomfüggő asszisztens is megtalálható. Továbbá ennek részeként rendelhető meg az az Apple iPhone okostelefonnal összekapcsolható új Parking Assistant Professional is.
Modern, digitális, exkluzív: BMW M utastér BMW Ívelt Kijelzővel, jól ismert BMW M járművezérlő rendszer
Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition átfogó utastér-frissítésének középpontjában a BMW Ívelt Kijelző áll. A technológia vezető felé forduló, egyetlen üvegből megformált felülete mögött egy 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és egy 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosa található. A központi kijelző érintés-érzékeny felületének köszönhetően számos vezérlőgomb és kapcsoló eltűnt az utastérből.
Besenszky Adrián kiemelte, hogy a BMW M járművezérlő rendszer része a középkonzolon elhelyezett „Setup” gomb is, amely közvetlen hozzáférést kínál a motor, a futómű, a kormánymű, a fékrendszer és az M xDrive intelligens összkerékhajtás beállításaihoz. A BMW 8.0 operációs rendszeren futó, legkorszerűbb BMW iDrive járművezérlő technológia számos új digitális szolgáltatást is tartogat az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition fedélzetén.
(x)