4x4

Technika

Nagyteljesítményű luxus: bemutatjuk a modellfrissítésen átesett új BMW X5 M Competition-t és az új BMW X6 M Competition-t

A BMW nagyteljesítményű luxusszegmensben elérhető Sports Activity Vehicle és Sports Activity Coupé modellpárosa, a BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition magasabb fokozatba kapcsol mind a menetteljesítmény, a megjelenés és digitalizáció terén. A frissítésen átesett modellpáros 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával felvértezett, új V8-as benzinmotorral, 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítménnyel lesz elérhető. A Wallis Motor kínálatában a modellek jelenleg konfigurálhatók, később pedig a Wallis Motor Pest Hungária körút 95. szám alatti, illetve a Wallis Motor Duna Könyves Kálmán körút 5. szám alatti kereskedéseiben lesznek elérhetők.

48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia

Besenszky Adrián, a Wallis Motor Pest product genius kollégája elmondta, hogy az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition a bajor prémiumgyártó az első nagyteljesítményű luxusszegmensbe tartozó modelljei, melyek 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával szereltek. A nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó házába épített elektromos motor 9 kW / 12 lóerő teljesítmény-többlettel és akár 200 Nm plusz forgatónyomatékkal képes besegíteni a hajtásba, miközben indítógenerátorként is funkcionál. A mild-hibrid technológia működéséhez szükséges energiát egy 48 Volt kapacitású, motortérbe épített akkumulátor tárolja, amely a lassulás és fékezés közben felszabaduló energiák folyamatos visszatáplálásával töltődik újra.

A hajtáslánc-technológia szíve egy 4.4 liter hengerűrtartalmú, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, számos új, modern fejlesztéssel szerelt új V8-as benzinmotor. 750 Nm csúcs forgatónyomatékát percenkénti 1 800 és 5 800 főtengely-fordulat között adja le, percenkénti 6 000 főtengely-fordulatnál pedig 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítmény áll a vezető rendelkezésére. Mindkét modell 3,9 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. Mindeközben a technológia új katalizátora a benzinmotor károsanyag-kibocsátási értékét is tovább javítja.

 

Új automataváltó, továbbfejlesztett M xDrive intelligens összkerékhajtás, aktív M differenciálmű

A motor erejét egy Drivelogic-kal dolgozó, új nyolcfokozatú, újrahangolt beállítással és precízebb váltási reakcióval bíró M Steptronic automataváltó továbbítja. Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition vezetési élményét a hajtáslánchoz igazított, továbbfejlesztett, a hátsó tengelyen aktív M differenciálművel együtt dolgozó M xDrive intelligens összkerékhajtás is fokozza.

 

Magával ragadó menetteljesítmény a tökéletesen beállított futóműnek köszönhetően

Besenszky Adrián kiemelte, hogy a karosszéria vázának és a futómű bekötési pontjainak kivételes feszessége garantálja a menetdinamika, az agilitás és a mérnöki precizitás BMW M modellekre jellemző egységét. A menetkomfortot emellett a spirálrugó- és lengéscsillapító-rendszerek tökéletes beállítása biztosítja. Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition alapfelszereltségének az adaptív M Professional futómű is része, az M Servotronic kormánymű módosított áttétele még precízebb irányíthatóságot eredményez. A BMW M féktechnológia M-specifikus hangolás szerint, szorosan együttműködik az integrált fékrendszer legújabb generációjával, amely így kétféle fékpedál-beállítási lehetőséget tesz lehetővé.

A hajtáslánchoz igazított, továbbfejlesztett M xDrive intelligens összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű a dinamikus menetstabilizáló rendszer mellett immár a hajtásfüggő kipörgés-korlátozással is szorosan együttműködik. A továbbfejlesztett technológia így még gyorsabban és még pontosabban képes reagálni a megváltozott forgalmi szituációkra, mialatt még jobb tapadást garantál.

 

Exkluzivitás és minden korábbinál magabiztosabb megjelenés

Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition formanyelvének leghangsúlyosabb részlete a modellpáros frontrésze. Az első fényszórók mindkét esetben mátrix LED-technológiával, adaptív vezérléssel és BMW Selective Beam vakítás-mentes távolságifény-asszisztenssel dolgoznak. A vese alakú BMW hűtőrácsok teljesen fekete kontúrt viselnek, vízszintesen meghúzott lamellákkal és megnövelt márkaemblémával. Sőt mi több, a BMW hűtőrácsok és az első lökhárító központi légbeömlő nyílása egyetlen nagyméretű, fekete „X” motívumot formáz.

A Wallis Motor Pest product genius kollégájának ismertetése szerint a hátsó lökhárító sportos kialakítását mindkét modellnél határozott méretű diffúzorbetét nyomatékosítja, kifinomult szegélyt képezve a sport kipufogórendszer BMW M modellekre jellemző, dupla ikervégződéseinek is. A készítők a BMW X5 M Competition száloptikás hátsó lámpáinak és féklámpáinak fénydizájnját vízszintesen, jellegzetes „X” motívumot alkotva álmodták meg.

 

Széles körű, intelligens vezetéstámogató rendszerek

Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition kényelmét és biztonságát az automatizált járművezetést és parkolást támogató rendszerek széleskörű újításai emelik új szintre. A Wallis Motor Pest product genius kollégája kiemelte, hogy a továbbfejlesztett megoldások között van az alapfelszereltségként kínált frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. Az opcionális extrafelszereltségek között az automata sebességkorlátozás-asszisztens, a kiszállás-figyelmeztető funkció, az aktív navigáció, az útvonalfüggő sebességvezérlés, a bizonyos piacokon elérhető KRESZ-jelzéseket felismerő rendszer, a vészfék-asszisztens, a sávváltást segítő rendszer és a forgalomfüggő asszisztens is megtalálható. Továbbá ennek részeként rendelhető meg az az Apple iPhone okostelefonnal összekapcsolható új Parking Assistant Professional is.

 

Modern, digitális, exkluzív: BMW M utastér BMW Ívelt Kijelzővel, jól ismert BMW M járművezérlő rendszer

Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition átfogó utastér-frissítésének középpontjában a BMW Ívelt Kijelző áll. A technológia vezető felé forduló, egyetlen üvegből megformált felülete mögött egy 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és egy 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosa található. A központi kijelző érintés-érzékeny felületének köszönhetően számos vezérlőgomb és kapcsoló eltűnt az utastérből.

Besenszky Adrián kiemelte, hogy a BMW M járművezérlő rendszer része a középkonzolon elhelyezett „Setup” gomb is, amely közvetlen hozzáférést kínál a motor, a futómű, a kormánymű, a fékrendszer és az M xDrive intelligens összkerékhajtás beállításaihoz. A BMW 8.0 operációs rendszeren futó, legkorszerűbb BMW iDrive járművezérlő technológia számos új digitális szolgáltatást is tartogat az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition fedélzetén.

 

https://www.bmw-wallis.hu/

(x)

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Szakmai partner
Nyakas Farm
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés