Keresés
Close this search box.
Keresés
Close this search box.

Agrárportrék

Kis Pál: Bonyolulttá tették a körülményeket

 

„Óriási meglepetés volt számomra már a jelölés is. A meglepetés erejével hatott, hogy Mátrai Zoli rám (is) gondolt a szervezés során. Soha nem törekedtem az ilyen jellegű elismerésekre” – emlékezett vissza Kis Pál, az Auditker Kft. tulajdonosa, aki 2016-ban elnyerte az Év Agárgépésze díjat.

„Munkám során mindig arra törekedtem, hogy olyan feladatokkal találjam magam szembe, amelyek mások számára megoldhatatlanok, ezek megoldásában jeleskedjek. Ezekben kerestem a sikert, meg is találtam” – mondta.

„Természetesen melengette a szívemet, hogy jelölést kaptam, álmaimban nem gondoltam, hogy kategóriagyőztesként kerüljek ki a megmérettetésből” – árulta el.

Fotó: Kis Pál

Az Év Agárgépésze díj átvételét követően több változás is történt Kis Pál életében. Számos gépészeti találmány, bejegyzett szabadalom fémjelzi Kis Pál munkáját.

„Számomra ismeretlen fél év következett. A média utolért, interjú interjút követett, még külföldről is megkerestek, volt felhajtás rendesen” – emlékezett vissza.

„Sikerült ezen a sztorin a szakmai erkölcsi tőkémet gyarapítani, a szakmában a hitelességemet erősíteni, amire egyébként igényes vagyok. Fontos számomra az a már lassan elavulóban lévő érték tiszteletben tartása, amit úgy hívtak régen, hogy becsületes munkavégzés. Fontos még az, hogy az Auditker egyébként is jó hírű cég ismertségét, elismertségét tovább erősítette a piacon, működési területünkön” – tette hozzá.

A díj átvételét követő 7 év nem kevés idő. Kis Pál azóta részt vállal a díj kiírásában, jelölteket állít, zsűritag, aktívan jelen van a versengésben.

„Nagyon értékes díjkiírásnak tartom, fontos megtalálni az éppen időszerű legjobbakat, és elismerni a munkájukat, ismertté tenni őket” – mondta

Az Auditker Kft 30 éves lett, az alapítója, Kis Pál pedig nyugdíjba vonult, mint nyugállományú ügyvezető menedzseli a céget, de már nem egyedül, hanem azzal a fiatal tehetséggel, akivel huszonéve tettek hűségesküt egymásnak.

A vállalat helyzetével kapcsolatban elmondta:

„A cégünk életében, az elmúlt harminc évben rengeteg kihívásnak megfeleltünk. Vallom, hogy egy céget kívülről nem lehet tönkre tenni, annak okát mindig belül kell keresni. A cégvezetésnek látnia kell a leselkedő veszélyeket, és arra meg kell hozni az intézkedéseket. No, ez az utóbbi időkre nem lett ilyen egyszerű. Kezdődött a veszély-sorozat a Covid 19-cel.”

Kis Pál szerint bonyolult lett a gazdasági helyzet.

„Korlátozódtak a piaci lehetőségeink. Korlátozódott az egészségünk. Korlátozódtak a logisztikai megoldások. Mi dolgoztunk, dolgoztunk. Akit kellett, nélkülöztünk, megtanultuk a „homofiszt”, alkalmazkodtunk, dolgoztunk.”

A szakember az inflációt tartja a legérintettebb területnek, ami  amunkatársak megélhetését is érinti.

„Minden megdrágult a boltokban, mindent jóval drágábban tudunk megvásárolni. Egy ideig lehet takarékoskodni, egyes termékekről le lehet mondani, de az alapvető cikkeket még is meg kell venni. Lehetőségeinkhez mérten igyekszünk a béreket rendben tartani, ezzel megoldani, hogy a munkatársaink ne új munkahelykereséssel oldják meg a túlélésüket. Stratégiánk a munka” – fogalmazott.

Hozzátette:

„A belgazdaságunk, a minket kívülről érintő gazdasági hatások, a külpolitikai körülmények, a közelben és távolabb dúló háborúk, bonyolulttá tették a körülményeket.”

Hogyan tervezzünk? tette fel a kérdést Kis Pál.

„Nem tervezünk, dolgozunk. Az a célunk, hogy az aznapi feladatunkat legjobb tudásunk szerint elvégezzük. Ezt gyakoroljuk évek óta, és gazdálkodásunk visszaigazolta, hogy ez helyes stratégia! Nem tűnik ki belőle sem a pandémia, sem az aszály, sem az infláció, mert e munkát keressük. Eddig meg is találtuk. Ezen nem változtatunk, tesszük mindaddig, amíg a körülmények ezt hagyják nekünk”– fogalmazott a szakember.

Hozzáfűzte:

„Ebben a gondolkodásban erősített meg a hét évvel ezelőtti kategória-győzelem, megerősített abban, hogy jó helyre került akkor ez a díj, és az óta is igyekszem arra rászolgálni.”

agrotrend.hu

 

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés