Keresés
Close this search box.
Keresés
Close this search box.

Piac

Még el sem kezdődött a brandyháború, de máris vannak áldozatai

Van mire panaszkodnia a minőségi szeszes italok világhírű francia gyártójának. A Pernod Ricard negyedéves kínai eladásai ugyanis már 26 százalékkal estek vissza, pedig a brandyháborúban még a hadüzenetet sem küldték el.

A Pernod Ricard két kiemelt piacáról is erős forgalomcsökkenésről számolt be. A francia óriáscég minőségi italai iránt a brandyháborúra készülő Kínában és az Egyesült Államokban továbbra is gyenge a kereslet, ami nem azt jelenti, hogy kevesebbet innának a helyiek, hanem azt, hogy olcsóbb nedűkre cserélték a drága francia borokat és tömény italokat.

Forrás: pixabay.com

Brandyháború: kijózanító számok jöttek

Mindez oda vezetett, hogy a Pernod Ricard kínai eladásai éves összevetésben 26 százalékkal csökkentek új üzleti évének első, júliustól szeptemberig tartó negyedében. Az azt megelőző 12 hónapban „csak” 10 százalékkal olvadtak a prémium szeszesital-gyártó Kínából származó bevételei, de Alexandre Ricard vezérigazgató szerint az új üzleti évben ennél markánsabb visszaesésre lehet számítani. A többi között

  • a Martell konyakot,
  • az Absolut vodkát,
  • a Beefeater gint,
  • a Ballantine”s,
  • a Chivas Regal
  • és a Jameson whisk(e)yket

a portfóliójában tudó társaság megteszi a szükséges lépéseket a kínai kereskedelmi minisztérium által kilátásba helyezett védővámok hatásainak enyhítésére, de ennek mibenlétéről nem szól a vállalat közleménye.

Mint ismert, az Európai Unió által a kínai elektromos autókra júliusban kivetett és novemberben véglegesülő, akár 45 százalékig terjedő büntetővámokra válaszul Peking az uniós importtermékek piacán nézett körül, és hálóján a spanyol sertéshús és a nagy teljesítményű német autók mellett a francia brandyk is fennakadtak.

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés