Piac
Még el sem kezdődött a brandyháború, de máris vannak áldozatai
Van mire panaszkodnia a minőségi szeszes italok világhírű francia gyártójának. A Pernod Ricard negyedéves kínai eladásai ugyanis már 26 százalékkal estek vissza, pedig a brandyháborúban még a hadüzenetet sem küldték el.
A Pernod Ricard két kiemelt piacáról is erős forgalomcsökkenésről számolt be. A francia óriáscég minőségi italai iránt a brandyháborúra készülő Kínában és az Egyesült Államokban továbbra is gyenge a kereslet, ami nem azt jelenti, hogy kevesebbet innának a helyiek, hanem azt, hogy olcsóbb nedűkre cserélték a drága francia borokat és tömény italokat.
Brandyháború: kijózanító számok jöttek
Mindez oda vezetett, hogy a Pernod Ricard kínai eladásai éves összevetésben 26 százalékkal csökkentek új üzleti évének első, júliustól szeptemberig tartó negyedében. Az azt megelőző 12 hónapban „csak” 10 százalékkal olvadtak a prémium szeszesital-gyártó Kínából származó bevételei, de Alexandre Ricard vezérigazgató szerint az új üzleti évben ennél markánsabb visszaesésre lehet számítani. A többi között
- a Martell konyakot,
- az Absolut vodkát,
- a Beefeater gint,
- a Ballantine”s,
- a Chivas Regal
- és a Jameson whisk(e)yket
a portfóliójában tudó társaság megteszi a szükséges lépéseket a kínai kereskedelmi minisztérium által kilátásba helyezett védővámok hatásainak enyhítésére, de ennek mibenlétéről nem szól a vállalat közleménye.
Mint ismert, az Európai Unió által a kínai elektromos autókra júliusban kivetett és novemberben véglegesülő, akár 45 százalékig terjedő büntetővámokra válaszul Peking az uniós importtermékek piacán nézett körül, és hálóján a spanyol sertéshús és a nagy teljesítményű német autók mellett a francia brandyk is fennakadtak.