Élelmiszergazdaság

Visszatér a Traubisoda: egy legendás üdítőital új fejezete

A magyar üdítőital-piac egy ikonikus szereplővel bővül: a Traubisoda ismét elérhetővé válik a hazai fogyasztók számára. A 100 százalékban magyar tulajdonú Márka Üdítőgyártó Kft. 2025 elején megszerezte a legendás szőlőízű üdítő gyártási és forgalmazási jogát, így biztosítva a termék visszatérését a boltok polcaira – jelentette ki Tállai András, az Agrárminisztérium élelmiszergazdaságért és agrárszakképzésért felelős államtitkára a gyártósor ünnepélyes újraindításán, Felsőlajoson.

Tállai András hangsúlyozta, a Traubisoda az 1970-es és 1980-as évek egyik legkedveltebb üdítőitala volt, amely generációk számára jelentett felejthetetlen ízélményt. A Márka Üdítőgyártó Kft. a nosztalgia és a modern fogyasztói elvárások ötvözésével éleszti újra a terméket, amely magas gyümölcstartalommal, minőségi alapanyagokkal és a legmodernebb élelmiszerbiztonsági előírásoknak megfelelően készül.  A hazai élelmiszerek iránti igény stabil, így a Traubisoda visszatérése nemcsak a fogyasztók számára, hanem a magyar gazdaság számára is előnyös lesz. Profitálnak a sikerből többek között a magyar termelők, akik alapanyagaikat a Márka Üdítőgyártó Kft.-nek értékesíthetik, valamint a környéken élő munkaerő is.

Traubisoda gyártósor, Felsőlajos, Márka üdítőgyártó – Fotó: Pelsőczy Csaba

A kormány különböző támogatásokkal (GINOP, VP és NFA) több mint 3 milliárd forinttal támogatta a vállalkozást, amelynek eredményeként 6 hektáros területen zöldmezős beruházást hajtottak végre Felsőlajoson. Ennek köszönhetően a gyártás és raktározás napjainkban 14.000 négyzetméteren zajlik.

Az államtitkár hozzátette, hogy a Márka Üdítőgyártó Kft. a kiváló minőség iránti elhivatottságát azzal is bizonyítja, hogy a Traubisoda gyártásához kizárólag hazai beszállítóktól szerzi be az alapanyagokat. A cég a fenntarthatóság jegyében folyamatosan fejleszti technológiáját, és kiemelt figyelmet fordít a csomagolás környezetbarát megoldásaira. A termékek kiváló minősége és a magas gyümölcstartalma a siker záloga.

A Traubisoda gyártásának újraindításával egy olyan magyar márka kel életre, amely nemcsak a múlt egy szeletét hozza vissza, hanem a jövő felé is nyit, hozzájárulva ezzel a fenntartható fejlődéshez és a gazdasági növekedéshez. A Márka Üdítőgyártó célja, hogy a Traubisoda a modern piacon is meghatározó szereplővé váljon, megőrizve eredeti értékeit és minőségét, miközben a hazai termékek iránti kereslet növekvő trendjét kihasználva folyamatosan erősíti pozícióját a globális piacokon. Jelenleg három ízvariációval indul: a hagyományos szőlő, a cukormentes Traubisoda Zéró és egy kékszőlő ízű változattal.

agrotrend.hu / AM Sajtóiroda

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Az Év Agrárembere támogatók

 
Szakmai partner
Nyakas Farm
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
 
Hirdetés

Facebook

Hirdetés