Élelmiszergazdaság

Piac

Rohad az áru – Elképzelhetetlen káosz alakult ki a csatorna brit oldalán

Apokaliptikus a helyzet Angliában a doveri kikötő felé vezető utakon. Az autópályán lépésben haladnak a kamionok, megromlik az Európába exportált élelmiszer, és a közelgő ünnepi hétvégére még rosszabb helyzetet jósolnak.

Az Anglia és Európa közötti kompátkelő, a doveri kikötő felé tartó autópálya lassan már nem közútra, hanem három-négy sávos vasúti pályára emlékeztet. Az autópályán egymást érik a kamionok, és már a hétvégén akár 25 órás késésbe kerültek a sofőrök a megadugó miatt. Mindennek nyomán elkezdett megromlani a kamionokban szállított és az unióba exportált élelmiszer.

Fotó: pixabay.com

Az ok a húsvéti ünnepek előtt megugrott forgalom, a rossz idő és az anyagi gondokba került P&O kompvállalat felfüggesztett útvonalai. (A cég emlékezetes módon és teljesen váratlanul több száz dolgozóját bocsájtotta el márciusban egy Zoom-híváson keresztül, ami politikai botrányt kavart Nagy-Britanniában).

A most kialakult hatalmas dugó miatt az élelmiszerexportőr cégek kemény lobbizásba kezdtek, hogy a termékeiket szállító kamionok kapjanak prioritást a kikötőbe való eljutáshoz és az átkeléshez.

„Ha hétfőn berakodunk egy bárányhússzállítmányt, akkor az elvárás az, hogy keddre leszállítsuk Németországba az árut” – mondta Graham Eardley, a nevét viselő cég vezetője a BBC-nek. A késlekedés miatt a termékünk értéke óráról órára zuhan – tette hozzá.

A helyzetet tovább komplikálja a sofőrök munkáját szabályozó rendelkezés, hogy a francia oldalra, azaz Calais-be átérve 11 órás pihenőt kell tartaniuk, mert a dugóban való ücsörgés nem számít annak.

A Brit Húsfeldolgozók Szövetsége szerint egyes tagjaik kamionjai 24 órán át vesztegelnek, ami miatt megromlik a hús és más áru. A szállítók pedig kiszámolták, hogy kamiononként akár 360 ezer forintnyi fontot veszítenek a veszteglés miatt. Mindezek eredményeként beindult a briteknél az egymásra mutogatás. A Közlekedési Minisztérium közölte: „rendszeresen felülvizsgálják a közlekedési intézkedéseket, de a helyzet a P&O kompcég elfogadhatatlan lépései miatt alakult ki, azaz azért, mert mindenféle figyelmeztetés nélkül elbocsájtottak 800 dolgozót”.

A vállalat azt állítja, hogy jövő héten felújítja az összeköttetést a francia parttal, amennyiben megkapja a szabályozószerv jóváhagyását.

Közben a civil utazók számára azt javasolják, hogy ha a tenger alatt futó Csalagúton kívánnak átjutni a francia oldalra, akkor hozzanak magukkal elegendő élelmiszert, mert hosszú várakozásra kell felkészülniük.

agrotrend.hu / Infostart

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés