Élelmiszergazdaság
Piac
Növekedett a magyar termékek aránya az élelmiszerboltokban
Az élelmiszereknél sikerült elérni, hogy a boltokban 80 százalék legyen a hazai termékek aránya, az importtal szemben. Valamint a tervek szerint nőni fog a családi gazdaságok területi részesedése.
Most 80-85 százalék a magyarországi termék, ugyanis az a termék is magyar terméknek számít, amelynek alapanyaga hazai. Ennél a szintnél már aligha mehet lejjebb az import aránya, mert gyarmatáru és idényjellegű importtermék mindig lesz. De például az ízesített joghurtnál is a külföldi termékek visszaszorulására számítok, mert az élelmiszeripari beruházásoknak köszönhetően a hazai tejipar fejleszteni fog a következő években. – közölte Fazekas Sándor földművelésügyiminiszter a Világgazdasággal.
Modern technológiákkal és változatosabb termékskálával tovább növelhetjük az exportban a feldolgozott termékek arányát, és belföldön is ki tudjuk váltani az import egy részét. – tette hozzá.
Közölte, hogy a földforgalmi törvény elérte céljait, a külföldiek nem tudnak földet vásárolni, a nagybirtokok, illetve
a közepes birtokok arányát pedig módosítják, mert az szeretnék, hogy a földhasználatból 80 százalék legyen a családi gazdaságoké, 20 százalék pedig a nagybirtokoké.
A földhasználat a családi gazdálkodók irányába tolódott el, 2010-ben 50-50 százalék volt az arány, most 40-60, de a valóságban ennél is jobb az arány, ha figyelembe veszik, hogy a jogi személyek egy része kisvállalkozás. Fazekas Sándor közölte, hogy a kisebb üzemek térhódításának is köszönhető, hogy 2010 óta ötvenezerrel többen dolgoznak a mezőgazdaságban.
agrotrend.hu / Világgazdaság