Élelmiszergazdaság

Nagy lendületet kapott a hazai nyúlhús népszerűsítése

Látványos főzésekkel kezdődött még 2017-ben a hazai nyúl fogyasztását ösztönző kampány. A folytatáshoz egy eddig nem látott nagyságú összeget nyert most a szervezet. Juráskó Róbert, a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke nemrégiben írta alá a konzorciumi szerződést Brüsszelben. Mint mondta: több éves munkának az eredményeként sikerült egy Európai Uniós pályázatot megnyerniük. 

Forrás: pixabay.com

 A Rabbit Meat egy Európai Uniós nyúlhúst népszerűsítő program, amely ettől az évtől 2027-ig Spanyolországban és idehaza népszerűsíti a nyúlhúst és a fogyasztását. A tervek szerint májusban indul a kampány, amelyre 4 millió 200 ezer eurós értékű támogatást kapott a terméktanács. Az elnök szerint ez nagy előrelépést jelent a magyar nyúlágazatnak és a nyúlhús fogyasztásának is.

-Évek óta Európa meghatározó nyúlhús exportőrének számít Magyarország és a nyúlhús továbbra is népszerű az európai piacokon. Bár némi átrendeződés volt az elmúlt 15-20 évben, de a hagyományos olasz nyúlhúsfogyasztásra ezután is támaszkodhatunk, ha nem is olyan mértékben, mint korábban –összegezte tapasztalatait Juráskó Róbert a Kossuth Rádióban.

Eközben a német és a skandináv piacok lényegesen erősödtek annak köszönhetően, hogy egyre népszerűbb az egészséges életmód. Köztudottan sok országban hódít a zsírszegény húsfogyasztás, vagy az allergénmentes termékek iránti kereslet, ezért ezeken a piacokon dinamikusan erősödnek a nyúlhúsból készült termékek. Ezért a magyar nyúlhúsnak hosszú távon biztosítva van a szerepe az európai piacon.

Tavaly az ágazat némileg fejlődött, de a megelőző évben majdnem 20 százalékot csökkent a termelés kibocsátása a koronavírus és a gazdasági válság miatt, melyet követően 2024-ben mindegy 12 százalékot növekedett.

Ez a növekedés idén is kitarthat, amelynek hatására mintegy 800 ezer kilóval több nyulat tudtunk előállítani. 2024 évben 460-470 ezer darab vágónyúllal tudtuk növelni a termelésünket, és ennek a 95 százaléka a külföldi, uniós piacokra kerül. Ott is jellemző a ciklikusság: ilyenek például az ünnepek – akár a karácsony, akár a húshét -, majd jön egy nyári időszak, amikor a fogyasztás lecsökken a mediterrán országokban. Ezért lenne célunk a belföldi fogyasztás népszerűsítése, hogy kialakítsunk egy olyan stabil piacot, ahol a magyar fogyasztók 10-15 százalékban az általunk megtermelt termékeket fogyasztanák. Ezt a ciklikusságot egy picit tudnánk befolyásolni azzal, hogy ne kelljen a nyúlhúst fagyasztani, tárolni a nyári időszakban és majd több hónap múlva tudjuk szintén fagyasztottan értékesíteni.

agrotrend.hu / Növényvédőszer.hu

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Szakmai partner
Nyakas Farm
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés