Élelmiszergazdaság

A sertéshús fogyasztását népszerűsíti az ünnepi időszakban az Agrármarketing Centrum

Elindította ünnepi sertéshúsfogyasztást ösztönző kampányát az Agrármarketing Centrum, amelyet az Agrárminisztérium és a Magyar Húsiparosok Szövetségének szakmai támogatása mellett folytatnak. A karácsonyig tartó időszakban számos médiafelületen találkozhatnak a kampány üzenetével, miszerint a sertéshús változatosan elkészíthető húsféle, amely ráadásul az egészségtudatos táplálkozásba is beilleszthető. A kampányidőszakban nyereményjátékban is részt vehetnek az érdeklődők, amellyel sertéshúsból készült termékcsomagot nyerhetnek.

Magyarországon a sertés a második legnépszerűbb húsféle a baromfi után, éves fogyasztása körülbelül 30 kilogrammra tehető fejenként. Az elmúlt évek viszontagságai megviselték az ágazatot, de mára stabilizálódni látszik a helyzet: – A hazai sertéságazat az afrikai sertéspestis és a koronavírus járvány viszontagságai ellenére is képes volt biztosítani a hazai lakosság ellátását. A jelenlegi időszak is kihívásokkal teli, hiszen az alapanyagárak mellett az energiahordozók ára is drasztikusan növekszik, és az export bizonytalansága is jelentős kihívások elé állítják a hazai termelő és feldolgozó vállalkozásokat – mondta el a kampányindító sajtótájékoztatón Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese.

– Az elmúlt években a Vidékfejlesztési Program alapján meghirdetett pályázati felhívások hozzájárultak a sertéságazat jövedelem termelő képességének erősödéséhez, a tartási helyek, továbbá a gép és eszközparkjuk korszerűsítéséhez. Összességében 519 sertéstartással foglalkozó vállalkozás részére több, mint 106 Mrd Ft kötelezettségvállalás történt a Vidékfejlesztési Program alapján – tette hozzá.

Forrás: AMC

Az ágazat helyzetét illetően a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke, Éder Tamás elmondta: – Ugyan az élősertés árak az elmúlt év során a tenyésztők számára elfogadható szinten alakultak, azok egyre nagyobb gondot okoznak a vágóhidaknak és a húsfeldolgozóknak, mivel a megnövekedett önköltségeket a húsok és húskészítmények átadási áraiba nem tudták teljesen beépíteni. Külön problémát jelent a hazai szereplők számára, hogy az Európai Unióban az év során többször sertéshústöbblet alakult ki, és a keletkezett felesleg nyomott áron kereste a piacát a régióban, így Magyarországon is.

A szakember hozzátette: – Ahhoz, hogy a hazai fogyasztók a jövőben is biztosan számíthassanak a kiváló minőségű, friss magyar sertéshúsra és húskészítményekre, arra van szükség, hogy a vásárlók elsősorban magyar húst és húskészítményt vegyenek le az üzletek polcairól a hétköznapokon éppúgy, mint az ünnepek előtt.   

Bár a sertés népszerű húsféle, a vörös húsokra mégis úgy tekintenek sokan, mintha vörös posztó lenne. A kampányoknak a szemléletformálás szempontjából is óriási szerepe van, hangsúlyozta Giczi Gergely. – A vörös húsoknak kiemelkedő szerepe van táplálkozásunkban, hiszen mértékkel fogyasztva olyan nélkülözhetetlen ásványi anyagokról gondoskodnak, mint a vas, a különböző fehérjék, vagy éppen a B-vitamin család. A kampány során online felületeken és a social média adta lehetőségekkel népszerűsítjük ezt a húsfélét, ráadásul egy nyereményjátékot is hirdetünk, melynek fődíját hárman nyerthetik el. Érdemes játszani, hiszen egyenként százezer forint értékű sertéshúsból összeállított ajándékcsomagot nyerhet, aki kitölti a jatek.amc.hu oldalon található kérdőívünket.

Mint minden ételnek, a vöröshúsnak, köztük a sertéshúsnak is fontos szerepe van a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozásban. A sertéshúsból készült étel a családi és a társadalmi ünnepek, vendégváró asztalok egyik fő fogása. A szakemberek szerint a sovány sertéshús (például a karaj) az egészségtudatos táplálkozásba is nagyszerűen beleillik, mert zsír és koleszterin tartalma egyaránt alacsony. Az Országos Élelmezés és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI) aktuális ajánlása szerint naponta 2-3 egység húsra, húskészítményre van szüksége szervezetünknek. Egy egységet jelent például 10 dkg sovány sertéshús, 5 dkg sovány felvágott, vagy 4 dkg közepes zsírtartalmú felvágott.

agrotrend.hu / Agrármarketing Centrum

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Az Év Agrárembere támogatók

 
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
 
Hirdetés

Facebook

Hirdetés