Élelmiszergazdaság

Piac

A magyarok közel 90 százaléka fogyaszt naponta zöldséget

A fogyasztók egyre tudatosabban keresik a hazai zöldségeket és gyümölcsöket.

Egyre több zöldséget és gyümölcsöt vásárolnak a magyarok, a bõvülés pedig a következõ idõszakban is folytatódhat. Háztartásonként évente 165 kilogramm zöldség és 89 kilogramm gyümölcs kerül a kosarakba, ez összességében 330 milliárd forint forgalmat jelent a piacon – tájékoztat a Magyar Idõk.

Évente mintegy 330 milliárd forintot költünk friss zöldségre és gyümölcsre – derült ki a Gfk Hungária kutatásából.

A Budapesti Nagybani Piac megbízásából készített felmérés eredményei szerint a magyar háztartások évente 165 kilogramm zöldséget és 89 kilogramm gyümölcsöt vásárolnak. Klucsik Zoltán, a Budapesti Nagybani Piac marketing- és fejlesztési igazgatója lapunknak elmondta: a nagybanin 400-450 ezer tonna zöldség-gyümölcs fordul meg évente, ennek 60-62 százaléka hazai áru.

Bár korábban számtalan alkalommal derült ki, hogy külföldi portékát magyarként árultak a kereskedõk, mára jelentõsen javult a helyzet. A szakember szerint a fõvárosi nagybani piacon a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, valamint a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal szakemberei napi szinten vannak jelen, az ellenõrzések folyamatosak. A szigorú fellépés eredményeként pedig érzékelhetõen csökkent a visszaélések száma. Ez növeli a fogyasztói bizalmat is, hiszen, ha ma a vásárlók bármely kereskedelmi csatornán keresztül hazai árut vásárolnak, biztosak lehetnek abban, hogy az valóban magyar földben termett.

fotó: Pixabay

A kutatás rámutatott arra is, hogy a fogyasztók egyre tudatosabban keresik a magyar zöldségeket és a gyümölcsöket. Az adatok azt mutatják, hogy tavaly a hús, valamint tojás után a zöldségnél és a gyümölcsnél figyeltek arra a legtöbben, hogy hazai legyen. A megvásárolt friss áru fele a piacokról, a másik fele a diszkontokból és a hipermarketekbõl kerül a kamrákba.

A piacok látogatottsága egyre jelentõsebb, ma minden második ember itt vásárol. A fogyasztók szeretnek a széles termékkínálatból válogatni, a piacokon pedig elsõsorban a kistermelõk saját portékáját részesítik elõnyben. A lényeg azonban az, hogy jó minõségû és friss áru kerüljön a kosarukba – emelte ki Klucsik Zoltán.

A magyarok közel 90 százaléka fogyaszt naponta vagy hetente több alkalommal zöldséget, egyharmaduk salátát, s több mint 80 százalékuk gyümölcsöt. Gyümölcsök közül leginkább az almát, zöldségek közül pedig a burgonyát keresik, ezeket követi a dinnye, a banán, illetve a paradicsom, paprika és a vöröshagyma. Az egy fõre jutó gyümölcsfogyasztás az elmúlt években kissé nõtt, Klucsik Zoltán szerint azonban van még lehetõség a további bõvülésre. Bizakodásra ad okot az is, hogy a vásárlók egyre tudatosabban próbálnak egészséges életmódot folytatni, ennek az egyik alappillére a friss áru.

agrotrend.hu / magyaridok.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés