Nem kategorizált

Bekerül a Magyar Termék a tananyagokba

A „MAGYAR TERMÉK” Nonprofit Kft. az Oktatási Hivatallal (OH) megállapodást kötött, amelynek eredményeként a Magyar Terméket és védjegyrendszerét beemelik az oktatási tartalmakba. Ezzel a szervezet történetének egyik legfontosabb mérföldkövét érte el. A tervek szerint a meglévő oktatási anyagba illeszkedve történeteket, esettanulmányokat, helyzeteket mutatnak be, amelyek segítik a gyerekek tudásának elmélyítését és felhívják a figyelmet a hazai előállítású termékekhez kapcsolódó tudatos szemléletmódra.

forrás: pixabay

A köznevelési tananyag része lesz a Magyar Termék (MT) és védjegyrendszere. Erről kötött együttműködési megállapodást a napokban a szervezet és az OH. Ennek értelmében a Magyar Termékhez kapcsolódó edukációs tartalmak folyamatosan megjelennek majd a köznevelési, az általános iskolai korosztálynak szóló oktatási anyagokban.

„Hatalmas elismerése a több, mint másfél évtizedes munkánknak ez az együttműködés, ugyanis ilyen jellegű megállapodásra még nem volt példa a Magyar Termék történetében. Olyan edukációs tartalomkészítésbe tud bekapcsolódni a szervezet, ami mindenképpen előremutató. Ezen felül hozzájárul ahhoz, hogy a hazai értékeket és azok előnyeit bemutassa és feltárja a fiatal generáció számára, így pedig egy önmagán jóval túlmutató szemléletet formálhat. A magyar termékek választása ugyanis nagyban hozzájárul a környezettudatos életmódhoz, ami egyetemes szinten kiemelt jelentőségű” – hangsúlyozta Benedek Eszter, a „MAGYAR TERMÉK” Nonprofit Kft. ügyvezetője.

Olyan szakmai anyagok, kiadványok, filmek és interjúk elérését biztosítja az OH az MT számára, amelyek rámutatnak a hazai termékek választásának előnyeire és hozzáadott értékeire. A Magyar Termék-anyagok döntően azokon az órákon jelennek majd meg, amelyeken a témát az adott tantárgy tematikájába szervesen be tudják építeni.

A tervek szerint a meglévő oktatási anyagba illeszkedve, az adott témákhoz kapcsolódva történeteket, esettanulmányokat, helyzeteket mutatnak majd be, amelyek egyrészt segítik a gyerekek tudásának elmélyítését és szemléletformálását, másrészt felhívják a figyelmet a hazai előállítású termékekhez kapcsolódó tudatos szemléletmódra. A Magyar Termék az említett felhasználási engedélyt a lehető legszélesebb körben adja át az OH részére.

„A honi identitástudat mélyítése mindig is fontos volt a köznevelésben. Hangsúlyt fektetünk erre a történelmi és a környezetismereti tananyagok kidolgozása során is. A hazai előállítású termékek és jelentős történeti múlttal rendelkező magyar, lokálpatrióta cégek ismeretét fontos hangsúlyozni. Nagy öröm, hogy a Magyar Termék segítségével a diákok ilyen irányú ismeretekkel is gazdagodhatnak és ezen keresztül is formáljuk felelősségvállalásukat” – emelte ki Sipos Imre, az Oktatási Hivatal elnökhelyettese.

 

Agrotrend.hu/ mnvh

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Szakmai partner
Nyakas Farm
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés