Hírek

Kukorica permetezőgép – gyakorlati teszt: Amazone Pantera 4502-H

A traction-szerkesztői „végigrepültek” az Amazone Pantera4502-H permetezővel a kukoricaállomány felett. Az önjáró munkagéppel a kukoricában és napraforgóban végezhető el a betegségek elleni védekezés a késői időszakban. Az Amazone Pantera 4502-H permetezővel elvégezhető a késői időszakban szükséges inszekticid kezelés a kukoricában és a napraforgóban. Az önjáró Pantera hasmagassága 1,70 méter (m). Ez az oka annak, hogy a gép hosszú ideig alkalmazható a kukoricában vagy a napraforgóban. A traction-szerkesztői ősszel tesztelték a permetezőt.

Az Amazone Pantera 4502-H hajtóműve

A 2011-ben történt piacra dobás óta az Amazone az erős Deutz motorban bízik. A 6,1 literes hathengeres soros motor teljesítménye 218 LE. Az erőt a fokozatnélküli hidrosztatikus sebességváltó adja át. Az önjáró gép sebessége eléri az 50 km/h-t. Az adagolás egyenletesen történik egy axiáldugattyús szivattyú segítségével. A botkormánnyal aktiválható a hidrosztatikus fék.

A vezetőfülke két képernyővel rendelkezik

A Pantera vezetőfülkéjét a Claas cég gyártja. Tágas és halk. Csökkentett motorfordulatszám mellett nyugodtan végiglebeg az ember az állomány felett. A szerkesztőknek nagyon tetszett az Amapilot elnevezésűmultifunkciós botkormány, ami a haladási sebességek és a tempomatok mellett a legfontosabb permetezési funkciókat is tartalmazza.

A kezelőterminálok két képernyővel rendelkeznek. Az AmaDrive monitoron a haladással kapcsolatos adatok jelennek meg:

  • sebesség
  • fordulatszám és
  • motorhőmérséklet

A másik terminál, az Amapad nagyobb és a következő funkciókat foglalja magába:

  • permetezési funkciók
  • a precíziós gazdálkodáshoz tartozó megoldások, mint pl. a kormányzási funkciók és az automata szakaszolás

Több opció a nyomvonalvezetéshez

A nyomvonalvezetés típusánál a gazdálkodónak több opció áll rendelkezésére:

  • normál GPS kormányzási rendszer
  • Ultrahangos szenzor
  • Sorérzékelő

Ebben a tesztben a traction-szerkesztőisorérzékelővel dolgoztak. Az érzékelő a vezetőfülkéből 90 fokban lehajtható. Ebben a munkavégzési pozícióban méri a jobb és a bal oldali sorhoz viszonyított távolságot. Jól kidolgozott és megbízható technikai megoldás. Mivel az érzékelő csak 40 cm-rel dolgozik a föld felett, a talajjal való érintkezés nem zárható ki teljes mértékben, ami negatívan hat a sorérzékelő kalibrálására.

Forrás: agrarheute.com

 

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés